اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ساخت‌وساز صنعتی در مناطق مسکونی حاشیه پایتخت/ استانداری مجوز داده است!

ساخت‌وساز صنعتی در مناطق مسکونی شهر فرون‌آباد در 15 کیلومتری پایتخت باعث از بین‌ رفتن آرامش و آسایش مردم و زشت‌شدن چهره این شهر شده است.

ساخت‌وساز صنعتی در مناطق مسکونی حاشیه پایتخت/ استانداری مجوز داده است!

خبرگزاری فارس از پاکدشت؛ محمد رحمانی: فرون آباد با جمعیت حدود 21 هزار نفری از توابع شهرستان پاکدشت در 15 کیلومتری تهران قرارگرفته و با سرعت زیادی در حال گسترش و پیشرفت است.

منطقه‌ای با بافت صنعتی در کنار "جاده گاز" حریم شهر فرون آباد به صورت قارچ گونه همانند محله مقداد در جنوب فرون آباد شکل گرفته و با توجه به گسترش شهر شاهد ادغام بافت مسکونی و صنعتی هستیم.

عکس| ساخت‌و ساز صنعتی در مناطق کشاورزی جاده گاز فرون‌آباد پاکدشت در ده سال اخیر

ابراهیم سیری رئیس شورای اسلامی شهر فرون آباد درباره واحدهای صنعتی کنار جاده گاز به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: تا حدودی از این ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری و تعدادی هم تخریب کردیم، شهروندان دام خود را از شهر به این منطقه انتقال دادند.

وی ادامه داد: درصورت برطرف شدن مشکل آب زراعی، فعالیت کشاورزی از ساخت و ساز صنعتی صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

محمد قاسمی شهروند فرون‌آبادی ضمن نارضایتی از پیشرفت کارگاه‌های صنعتی گفت: معمولا بافت صنعتی در یک مکانی ایجاد می‌شود که از محل مسکونی دور باشد، در حال حاضر این کارگاه‌ها درون فرون آباد چهره شهر را تحت تاثیر قرار داده و  آلودگی صوتی ایجاد می‌کند.

سعید میرزایی دیگر شهرونداین منطقه در همین رابطه بیان داشت: پساب کارگاه‌های صنعتی به جوی آب شهری وارد شده و در نهایت وارد زمین‌های کشاورزی می‌شود این مواد آلاینده بوده و برای سلامتی مردم خطرناک است.

 

فیلم|ساخت‌وساز صنعتی در مناطق مسکونی «فرون‌ آباد»

برخی کارشناسان علت رشد بافت صنعتی این منطقه را قرارگرفتن واحدهای صنعتی بین اتوبان امام رضا و کمربندی جنوبی پاکدشت می‌دانند که این موضوع افزایش قیمت املاک را در آینده برای مالکان در بر خواهد داشت.

کوروش میرزایی شهردار فرون آباد درباره روند ساخت و ساز کنار جاده گاز بیان داشت: عمده این ساخت و سازها در ادوار گذشته صورت گرفته و همچنین تعدادی تخریب در ماه گذشته انجام دادیم.

وی درباره ادغام بافت مسکونی و صنعتی به محله مقداد فرون آباد اشاره کرد و گفت: این محله با تاییدیه استانداری دارای کاربری مسکونی و کارگاهی است.

عکس| ساخت‌و ساز صنعتی در مناطق مسکونی محله مقداد فرون‌آباد پاکدشت در ده سال اخیر

 

به گزارش فارس، از معضلات ادغام بافت صنعتی و مسکونی، آلودگی‌های صوتی و زیست‌محیطی برای شهروندان و محیط زیست اشاره کرد، با توجه به قرار گیری جاده گاز مابین اتوبان امام رضا علیه السلام و کمربندی پاکدشت همچنین مقایسه تصاویر هوایی در سال های گذشته ساخت و ساز در کنار جاده گاز روند صعودی دارد و بررسی میدانی از تعدد واحدهای صنعتی و غیر دامی حکایت می‌کند.


انتهای پیام/پ/گ2/الف40/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول