اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

روستای جلیل آباد پیشوا به شهر تبدیل می‌شود

فرماندار پیشوا گفت: با موافقت وزارت کشور روستای جلیل آباد به شهر تبدیل می‌شود.

روستای جلیل آباد پیشوا به شهر تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در خصوص تصمیم وزیرکشور اظهار داشت: با توجه به مطالبات برحق و دیرینه مردم و ظرفیت روستای جلیل آباد بعنوان مرکز بخش، وزارت کشور با درخواست فرمانداری پیشوا و استانداری تهران مبنی بر تبدیل جلیل آباد به شهر موافقت کرد و بزودی مقدمات آن اعلام و مراحل تاسیس شهرداری شروع می‌شود.

وی گفت: در طول یکسال گذشته پیگیری های گسترده ای صورت گرفت تا حق مردم این بخش در خدمت رسانی بهتر ادا شود و تلاش ما این است که شهرداری جلیل آباد تا پایان سال راه اندازی شود.

فرماندار شهرستان پیشوا افزود: این اتفاق مهم سبب اعتلای بهتر خدمات به مردم عزیز و زحمتکش این منطقه می شود و ما هم کمک همه جانبه نهادهای بالادستی را برای استقرار نهادها و دستگاههای مربوطه در این شهر جدید خواهیم داشت.

عباسی تاکید کرد: مرکز بخش جلیل آباد از نظر امکانات، پتانسیل ها و جمعیت موجود، قابلیت ارتقا به شهر را داشت و علاوه بر آن تفسیر خوبی از ماده یک قانون تقسیمات کشوری برای ارتقای این مرکز بخش به شهر شده است.

وی اضافه کرد: برای رونق بخش اقتصادی نیز تعدادی از سرمایه گذاران را برای توسعه در این منطقه دعوت کرده ایم که در آینده ای نه چندان دور شاهد نتایج آن هستیم و این منطقه استعداد خوبی برای سرمایه گذاری دارد.

فرماندار شهرستان پیشوا ضمن قدردانی از نگاه ویژه وزارت کشور و استانداری به شهرستان پیشوا به‌ویژه جلیل آباد، بیان کرد: تعامل میان دستگاه های شهرستان و نگاه ویژه استان به این منطقه نوید بخش آن است که در آینده نزدیک ارتقای بیشتر جایگاه شهرستان پیشوا در سطح استان رقم خواهد خورد.

عباسی ادامه داد: در حال حاضر ۷ آموزشگاه، ۳ مسجد، یک حسینیه، سالن و زمین چمن ورزشی، کتابخانه عمومی، کانون فرهنگی هنری، پایگاه بسیج، مرکز خدمات جامع سلامت، خانه بهداشت، کلانتری، پادگان و نمایندگی اداره ورزش و جوانان در مرکز بخش جلیل‌آباد دایر است و در آینده و با شهر شدن منطقه، شاهد افزایش سطح خدمات به مردم خواهیم بود.

جلیل آباد در 10 کیلومتری شمال شهر پیشوا واقع است و بر اساس آخرین سرشماری، حدود ۷۰۰۰ نفر جمعیت دارد و در مسیر پیشوا به شهر شریف آباد است.
انتهای پیام/ ۶۷۰۳۷/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول