اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ساخت وسازهای غیرمجاز بلای جان کشاورزی شده است/ کاهش چشمگیر تولید سیب زمینی در دماوند

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با بیان اینکه ساخت وسازهای غیرمجاز بلای جان کشاورزی شده است، گفت: کشت سیب زمینی در شهرستان دماوند از بالغ بر هزار هکتار به ۵۰هکتار کاهش یافته است.

ساخت وسازهای غیرمجاز بلای جان کشاورزی شده است/ کاهش چشمگیر تولید سیب زمینی در دماوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از دماوند، حسین اردلان رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، پیش از ظهر امروز در نشست بررسی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در دماوند، اظهار کرد: اصلی‌ترین چالش در شهرستان بحث ساخت‌وساز غیرمجازی است که چند سالی شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: افتخار و اقتصاد شهرستان دماوند بر پایه اراضی کشاورزی و باغات بوده که متأسفانه بسیاری از این زمین‌ها را بر اثر ساخت‌وساز از دست داده‌ایم و درحال حاضر در شهرستان دماوند حدود ۹هزار و ۲۰۰هکتار باغات و زمین کشاورزی داریم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اضافه کرد: در شهرستان دماوند ۵هزار و ۷۰۰هکتار از باغات سیب وجود دارد که باعث افتخار شهرستان در سطح استان و حتی کشور است و سالانه حدود ۲۲۰هزار تن سیب تولید می‌شود و چند سالی است رتبه برتر استان را دماوند کسب می‌کند.

اردلان با بیان اینکه در چند سال گذشته در سطح شهرستان دماوند هزار و ۶۰۰ هکتار سیب زمینی کشت می‌شد، گفت: متأسفانه امسال تنها حدود ۵۰هکتار زمین سیب زمینی کشت شد که این باعث می‌شود شهرستان دماوند از رده تولید این محصول خارج شود.

وی بیان کرد: ما مجبور به تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز برای حفظ اراضی ملی هستیم و در این باره در سال ۹۸ سه جلسه با رئیس سازمان اراضی کل کشور و یگان حفاظت اراضی داشتیم که در این جلسه ما توانستیم خودرو و تعدادی نیرو برای جلوگیری از تخلفات اضافه کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در پایان گفت: پیمانکاران سودجویی هستند که زمین‌های کشاورزی را با قیمت ارزان می‌خرند و قطعه‌بندی می‌کنند و با قیمت‌های بسیار زیاد به دیگر افراد می‌فروشند و ما به دنبال جلوگیری از اینگونه اقدامات هستیم.

انتهای خبر/۶۷۰۶۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول