اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کتاب هندسه دانش‌های قرآنی، حدیثی به زودی روانه بازار نشر می‌شود

کتاب هندسه دانش‌های قرآنی، حدیثی به زودی روانه بازار نشر می‌شود.

کتاب هندسه دانش‌های قرآنی، حدیثی به زودی روانه بازار نشر می‌شود

حامد شریعتی نیاسر استادیار دانشگاه مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از انتشار کتاب هندسه دانش‌های قرآنی، حدیثی خبر داد و اظهار کرد: این کتاب تألیف مجید معارف استاد ممتاز دانشگاه تهران و بنده است که مجموعه حاضر با هدف کلی آشنایی اجمالی با مهم‌ترین مباحث رشته علوم قرآن و حدیث در پانزده فصل و طی سه بخش تنظیم شده است.

وی ادامه داد: در این کتاب با مراجعه به حجم وسیعی از منابع مربوط به هریک از دانش‌های قرآنی حدیثی، سعی شده است مجموعه‌‌ این دانش‌ها به طور فشرده و با زبانی ساده و در ساختاری جدید معرفی و توضیح داده شود که این امر اصلی‌ترین هدف این کتاب را تشکیل می‌دهد.

نویسنده این کتاب مخاطبان اولیه این اثر را دانشگاهیان و حوزویان علاقه‌مند به مباحث قرآنی حدیثی به خصوص دانشجویان کارشناسی رشته علوم قرآن و حدیث و نیز طلاب سطح دو عنوان کرد و افزود: فصل‌های این کتاب طی سه بخش با عناوین دانش‌های مشترک قرآنی حدیثی، دانش‌های اختصاصی قرآن و دانش‌های اختصاصی حدیث تدوین و تنظیم شده است و تلاش شده در هر فصل ضمن بیان تعریفی از هر دانش و جایگاه آن در منظومه قرآنی حدیثی، تبیین اهمیت و کارکرد هر یک از این دانش‌ها بیان شود.

شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: در این مجموعه تلاش شده است تا با تنظیم پرسش‌ها و پژوهش‌های پایانی هر درس و نیز ذکر نمونه‌ها و مصادیقی از هر دانش، انگیزه بیشتری برای تحقیق و پژوهش در مخاطب ایجاد شده تا بتواند با کمک اساتید این رشته، به تلاش‌های تخصصی بیشتر و عمیق‌تر نیز بپردازد.

وی یادآور شد: هممچنین در معرفی هر دانش به منظور آشنایی هرچه بهتر مخاطب با روند شکل‌گیری این دانش‌ها پیشینه و تاریخچه مختصری برای هریک بیان شده است. 

استادیار دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان عنوان کرد: این اثر با حمایت مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش‌ و آموزش عالی قرآنی کشور تدوین و به عنوان منبع آموزشی درس هندسه دانش‌های قرآنی و حدیثی معرفی شده و توسط دانشگاه قرآن و حدیث منتشر شده است که به زودی به بازار نشر عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول