اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ذی‌نفع بودن نمایندگان از انحصار کانون وکلا خلاف عدالت است/ خلاها در حوزه وکالت جدی است

نماینده تهران در مجلس با اشاره به اینکه باید در بحث تعیین ظرفیت پذیرش وکلا از کانون وکلا انحصارزدایی صورت گیرد گفت: ذی نفع بودن نمایندگان مجلس از انحصار موجود در کانون وکلا کاملا محکوم است.

ذی‌نفع بودن نمایندگان از انحصار کانون وکلا خلاف عدالت است/ خلاها در حوزه وکالت جدی است

احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص انحصار کانون وکلا در تعیین ظرفیت پذیرش وکلا در هراستان اظهار داشت: سالیان درازی است که با انحصار صنفی که ناشی از سیاست‌گذاری غلط در گذشته بوده است دست و پنجه نرم می‌کنیم اولین آن ها مربوط به جامعه پزشکی و دومین آن نیز مربوط به حوزه وکالت است.

وی ادامه داد: مانند مباحث اقتصادی که وقتی میزان عرضه با تقاضا برابری نکند دچار مشکل اقتصادی می‌شویم در اینجا هم با کمبود سرانه تعداد پزشک و وکیل به نسبت جمعیت کشور مواجه هستیم.

نماینده مردم  تهران با بیان اینکه رویه کنونی در دوصنف یاد شده خلاف عدالت است افزود: در حوزه پزشکی کمی شرایط با بهبود مواجه شده است اما خلاهای جدی در حوزه وکالت کماکان پابرجاست.

 نادری با تاکید بر لزوم شکستن انحصار در کانون وکلا اظهار کرد: در حال حاضر شاهد ردوبدل شدن مبالغ نجومی در بین وکلا هستیم که امر موجب شکل گیری خلق طبقه‌ای ویژه شده است به همین سبب حتما پیگیر این مهم در کمیسیون تخصصی آن و صحن مجلس خواهم بود.

وی در پاسخ به شائبه ذی‌نفع بودن نمایندگان مجلس در وجود انحصار توسط کانون وکلا نیز تصریح کرد: این که نماینده ای بعد چهارسال بدون داشتن صلاحیت لازم بتواند پروانه وکالت خود را اخذ کند کاملا در خلاف مسیر عدالت ترسیم شده در نظام اسلامی است و محکوم است لذا به جد در صدد تغییر این قانون برمی‌آییم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۶/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول