اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

روند افزایشی ابتلا به کرونا در پاکدشت/ مراقبت‌های پیشگیرانه از شیوع جلوگیری می‌کند

عدم توجه به هشدارهای کرونایی توسط شهروندان پاکدشتی منجر شده تا آمار مبتلایان در این شهرستان افزایش یافته و کادر درمان را خسته کند.

روند افزایشی ابتلا به کرونا در پاکدشت/ مراقبت‌های پیشگیرانه از شیوع جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس از پاکدشت: با اوج‌گیری شیوع کرونا ۲۵ شهر استان تهران در وضعیت قرمز و پاکدشت با جمعیت بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری (ایرانی و اتباع)جزو ۱۳ شهر پرخطر(نارنجی) قرار گرفته که این موضوع منجر به اعلام هشدارهای جدی ابتلا به کوئید ۱۹ در پاکدشت توسط مسؤولان شده است. ( ۲۵ شهر در وضعیت قرمز + جدول)

سیرصعودی ابتلا به کرونا در پاکدشت

دکتر رجب زینی‌وند مدیر شبکه بهداشت شهرستان پاکدشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره وضعیت کرونا در پاکدشت اظهار کرد: این شهرستان هم مثل دیگر شهرهای استان تهران نسبت به میزان ابتلا و شیوع کرونا سیر صعودی داشته که به طبع آن تعداد بیماران سرپایی و بستری در هر دو بیمارستان شهرستان با افزایش همراه بوده است.

وی عدم رعایت مسائل بهداشتی را علت عمده شیوع کرونا اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه کرونا هنوز تمام نشده، عادی انگاری و داشتن این باور غلط که ابتلا به کوئید۱۹ در فصل گرما کمتر است، موجب شده میزان ابتلا و شیوع این ویروس افزایش قابل توجهی داشته باشد. 

مدیر شبکه بهداشت پاکدشت با اشاره به تلاش‌های بی وقفه در حوزه بهداشت و درمان تصریح کرد: در حوزه بهداشت، کل شهرستان در دو مرحله مورد غربالگری قرار گرفته که در مرحله اول بیش از 330 هزار نفر و در مرحله دوم بیش از 240 هزار نفر از نظر علائم شایع کرونایی بررسی و موارد مشکوک به مراکز خدمات جامع سلامت معرفی و توسط پزشک مورد معالجه قرار گرفتند.

زینی‌وند همچنین در حوزه درمان تلاش و عملکرد هر دو بیمارستان را مطلوب بیان کرد و افزود: 5 ماه فعالیت و تلاش شبانه روزی کادر درمان برای مراقبت و رسیدگی به بیماران کرونایی، علاوه بر استرس و دوری از خانواده‌هایشان، آن‌ها را از پای ننشانده و همچنان پای کار هستند و خدمت رسانی به مردم را وظیفه خود می‌دانند.

وی ضمن تأکید مجدد بر رعایت اصول بهداشتی خاطرنشان کرد: اگر همه مردم، صنوف و نهادها فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن را الویت خود قرار داده و رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند، ۸۰ تا ۹۰ درصد از شیوع کرونا جلوگیری می‌شود.

ابتلا به کرونا طی ۱۰ روز گذشته افسار گسیخته بود

دکتر محمدرضا عسگری نیاسر رئیس بیمارستان زعیم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره وضعیت بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی اظهار کرد: با تعطیل کردن بخش جراحی و تخصیص کامل بخش آی سی یو و ۷۰ درصد بخش اورژانس به بیماران کرونایی، تقریباً ۸۰ درصد ظرفیت بیمارستان کاملا به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به قرار گرفتن بیمارستان در مسیر ترانزیتی تصریح کرد: به دلیل خدمت‌رسانی و سرویس دهی به دیگر بیماران اعم از تصادفی، آپاندیسی و بیماری‌های خاص، نمی‌توانیم کل ظرفیت بیمارستان را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

رئیس بیمارستان زعیم روند ابتلا به کرونا در ۱۰ روز گذشته را به صورت افسار گسیخته عنوان کرد و گفت: رفتار این ویروس غیرقابل پیش‌بینی و به گونه‌ای وحشیانه است از این رو انتظار داریم با رعایت اصول بهداشتی و مراقبت‌های پیشگیری، ظرف چند روز آینده این روند کنترل، و به ثبات برسد.

عسکری با اشاره به در پیش رو بودن ایام محرم و پائیز یادآور شد: از شهروندان می‌خواهیم از اجتماعات اجتناب، و رعایت مسائل و نکات بهداشت فردی را جدی گرفته و از مراجعات غیر ضروری نیز بپرهیزند چرا که نه در شهرستان بلکه در همه شهرها به دلیل افزایش مبتلایان امکان پاسخگویی مؤثر کم شده است.

 حضور طولانی در مکان‌های پر ازدحام و سربسته بسیار خطرناک است

دکتر انوشیروان صادقی رئیس بیمارستان شهدای پاکدشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره وضعیت بیماران کرونایی در مجموعه تحت مدیریت خود اظهار کرد: تعداد بستری شدگان بیمارانی کرونایی در بیمارستان بیشتر شده و روند ابتلا به کرونا در شهرستان نسبت به قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص افزایش آمار مبتلایان، افزود: در حال حاضر بیمارستان ظرفیت برای پذیرش بیماران را دارد که در این راستا با مساعدت و همکاری دانشگاه شهید بهشتی، تجهیزات، تخت و وسایل لازمه نیز فراهم شده تا اگر در مهر یا آبان ماه این آمار بیشتر شود بتوانیم آن را به خوبی پوشش دهیم.

رئیس بیمارستان شهدای پاکدشت در ادامه ضمن تأکید بر رعایت اصول و نکات بهداشتی تصریح کرد: از مردم انتظار داریم از حضور در اجتماعات به ویژه مکان‌های سرپوشیده و تجمعات بیش از سه چهار نفر پرهیز کرده و مراسمات خود را در فضاهای باز برگزار کنند.

صادقی در همین رابطه بیان کرد: حتی با وجود استفاده از ماسک، دستکش و کلاه حضور طولانی مدت در مکان‌های پرازدحام و سربسته بسیار خطرناک بوده و امکان ابتلا بسیار زیاد است.

وی وضعیت تخت در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان را مطلوب اعلام کرد و افزود: خوشبختانه اکثر بیماران در این بخش بهبود یافته و تنها تعداد محدودی هستند که به دلیل رعایت نکردن و داشتن بیماری‌های زمینه‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس بیمارستان شهدای پاکدشت با اشاره به ناشناخته بودن این ویروس عنوان کرد: از آنجا که کاملاً معلوم نیست این ویروس چه بلایی سر بدن می‌آورد، تقاضا داریم افراد در همه  گروه‌های سنی مسائل و نکات بهداشتی را با جدیت هر چه بیشتر رعایت کنند.

صادقی همچنین درباره آمار سنی بیماران بستری شده خاطرنشان کرد: بیشتر افرادی که در بیمارستان بستری شدند میانگین سنی ۵۰ تا ۷۰ سال را داشته که افراد زیر ۴۰ سال کمتر و در سنین نوجوان و خردسال خوشبختانه تاکنون موردی نداشتیم.

به گزارش فارس، از شروع شیوع ویروس منحوس کرونا تا کنون ۶۵ نفر از افراد  بالای ۸۰ سال در این شهرستان بهبود یافته و یک کودک زیر ۱۰ سال براثر ابتلا به کوئید ۱۹ جان خود را از دست داده است.

انتهای پیام/پ/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول