اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کلنگ‌زنی محور روستایی گلحصار شهرستان ری درهفته دولت

بخشدار کهریزک گفت:طرح محورجاده روستایی گلحصار همزمان با ایام هفته دولت با اعتبار ۹ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و طی مدت ۶ ماه درایام الله دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

کلنگ‌زنی محور روستایی گلحصار شهرستان ری درهفته دولت

امین بابایی بخشدار کهریزک روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: جاده روستایی گلحصار با ماهیت خدمات کشاورزی و روستایی با افزایش ضریب جمعیتی و تبدیل روستا به مراکز جمعیتی متراکم در مجاورت شهرهای پرجمعیت تبدیل به محور مواصلاتی شده است.

وی ادامه داد: همزمان با افزایش جمعیت، ضریب کیفی جاده متناسب با جمعیت تغییری نکرده است که مجموعه بخشداری کهریزک با توجه به قرار داشتن این روستا در حریم شهری و عمدتاً شورای بخش می‌تواند برای حل این مشکل ورود کند.

بخشدار کهریزک با اشاره به اینکه با توجه به قوانین اخیر می‌توان ۵۰۰ متر خارج از حریم در حوزه معابر سرمایه گذاری کنند، بیان کرد: همزمان با تعیین اعتبار طرح برنامه ریزی و مطالعاتی پروژه انجام شده و اقدامات زیربنایی طرح به پایان رسیده است و از ورودی اصلی میدان روستا تا ریل راه‌آهن با محوریت شهرداری باقرشهر، شورای بخش و اعتبارات دهیاری در حال انجام است.

بابایی افزود: تعریض جاده و سیستم روشنایی و علائم راهنمایی و رانندگی آن در حال نصب است و از خط راه‌آهن تا محله بهشتی در حوزه شهرداری منطقه ۲۰ است که باید به آن رسیدگی کنند.

وی یادآور شد: فاز اول این پروژه در آغاز هفته دولت با حضور مسؤولان شهرستانی و استانی با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و طی شش ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

بخشدار کهریزک تأکید کرد: جاده روستایی گلحصار با تشکیل شهرداری و تعریف حریم با  تداخلات هزینه کردی مواجه شده و مجموعه شهرداری براساس کمسیون‌های مرتبط ماده ۹۹ و دریافت اعتبارات لازم از محل مجوزهای ساخت و ساز در حریم خود بر اساس تبصره سه ماده ۹۹ باید ۸۰ درصد هزینه جاری را در محل تولید درآمد هزینه کند.

بابایی اضافه کرد: با وجود محدودیت در روستا در گذشته اجازه نداشتند خارج از طرح هادی احداث پروژه یا جاده سازی کنند اما هم اکنون قانون اجازه می‌دهد تا ۵۰۰ متر خارج از محدوده روستا اقدام به زیرسازی و جاده سازی کنند.

وی با بیان اینکه دهیاری، شورای روستا، بخشداری، شورای بخش و شهرداری باقرشهر می‌توانند به این موضوع ورود کنند، عنوان کرد: ‌شرکت‌های تولیدی و اقماری همچنین کشاورزان می‌توانند برای تکمیل این جاده روستایی کمک کنند.

بخشدار کهریزک در پایان خاطرنشان کرد:‌ پیمانکار تعیین، طرح مطالعاتی انجام شده و کارهای تعریض پل‌ها و زیرسازی‌های بستر جاده در مرحله اجرایی، معارضان مرتفع و تفاهم نامه‌ها منعقد و با کلنگ زنی این پروژه در هفته اول دولت به سرعت پیش می‌رود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول