اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

رئیس جدید پلیس‌راه شرق استان تهران معرفی شد/وقوع ۶۴درصد تصادفات شرق تهران در ۳۰ کیلومتری مقصد

سرهنگ ایوب شرافتی جانشین پلیس راه ناجا امروز طی مراسمی سرهنگ ایرج کهریزی را به عنوان رئیس جدید پلیس راه شرق استان تهران معرفی کرد.

رئیس جدید پلیس‌راه شرق استان تهران معرفی شد/وقوع ۶۴درصد تصادفات شرق تهران در ۳۰ کیلومتری مقصد

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، ظهر امروز طی مراسمی با حضور رئیس عقیدتی سیاسی، جانشین فرمانده پلیس راه راهور ناجا، در محل فرماندهی پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید پلیس‌راه شرق استان تهران برگزار شد.

سیاوش محبی فرمانده اسبق پلیس راهور شرق استان تهران، در ابتدای این مراسم اظهار کرد: ۵۹ ماه و ۲۳ روز عضوی از مجموعه پلیس راه شرق استان بودم.

وی گفت: پلیس راه ویژه شرق استان از سال ۹۰ با حضور سرهنگ کروانیان افتتاح و سپس مسؤولیت این پست را برعهده گرفتم به طوری که پاسگاه‌ها بدون آب، برق و گاز فعالیت می‌کردند و در سال ۹۴ گاز این فرماندهی متصل شد.

فرمانده اسبق پلیس راهور شرق استان تهران افزود: خدمت رسانی به مردم فرصتی است که خداوند به ما داده و افتخار می‌کنیم که در کنار مردم و شهید طلوعی که در سال ۹۵ جان خود را در راه خدمت به مردم از دست دادند حضور داشتیم.

سرهنگ محبی ادامه داد: در استان‌های دیگر فقط در زمان عید تمهیدات اعمال می‌شود اما در شرق استان، پایان هر هفته نوروز و عید است.

کاهش تصادفات در طی ۴ سال

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در خصوص خدمت در نیروی انتظامی فرمودند، این خدمت نصیب هر کسی نمی‌شود.

فرمانده اسبق پلیس راهور شرق استان تهران تصریح کرد: طی عید نوروز در آماده باش هستیم و در طول پنج سال ۵ روز جمعه را هم در کنار خانواده نبودیم و در زمان برف، کولاک و ترافیک همکاران ما به فکر خانواده نیستد بلکه به فکر کمک به هموطنان هستند.

محبی افزود: عملکرد پرسنل این فرماندهی در آمار و ارقام نمی‌گنجد و در راستای تحقق به منویات مقام معظم رهبری تلاش کرده و تمام فعالیت‌ها را برای به حداقل رساندن تصادفات انجام دادند و به همین دلیل طی چهارسال کاهش تصادفات را در این حوزه داشتیم.

وی در پایان گفت: این فرماندهی رتبه اول را در سال ۹۶ از آن خود کرده و با تلاش تمام دستگاه‌ها تصادفات را در این حوزه کاهش دادیم.

در ادامه این مراسم رئیس عقیدتی فرماندهی انتطامی شرق استان و امام جمعه پردیس از خدمات شایسته سرهنگ محبی تقدیر و تشکر کردند.

وضعیت ترافیک کشور در حال بهبود است

سرهنگ ایوب شرافتی جانشین فرمانده پلیس راه راهور ناجا در این مراسم، اظهار کرد: این استقبال نشان از فعالیت، محبوبیت و تعامل سرهنگ محبی با ارگان‌های دخیل در ترافیک دارد.

وی با بیان اینکه موفقیت سرهنگ محبی بر همگان مشخص است که واقعاً مدیر توانمند و پای کاری هستند، اضافه کرد: طی دو سال اخیر شرایط ۲ محور استراتژیک و حساس هراز و کندوان که به تهران منتهی می‌شوند به گونه‌ای است که وقتی خودروها وارد پایتخت می‌شوند در محل ورودی که قیف مانند است دچار مشکل می‌شویم و به ناچار هر جمعه اعمال محدودیت می‌کنیم.

جانشین فرمانده پلیس راه راهور ناجا افزود: شرایط این دو محور به شکلی است که نمی‌شود اقدامی انجام داد و این محدودیت‌ها برای روان‌سازی ترافیک اعمال می‌شود.

سرهنگ شرافتی ادامه داد: سرهنگ کهریزی از مدیران خوب ما هستند که سابقه حضور پنج ساله در پلیس راه استان مرکزی را دارند و بر حساسیت راه ها، وضعیت استان و دیگر مسائل واقف هستند، ایشان با این تجربه پذیرفتند که مسؤولیت این پست را عهده‌دار شده و راه سرهنگ محبی را به خوبی ادامه دهند.

وی بیان کرد: تهران سه پلیس راه مستقل دارد که از نظر ما هرکدام یک استان محسوب می‌شوند.

جانشین فرمانده پلیس راه راهور ناجا عنوان کرد: دغدغه رهبری در حوزه ترافیک تکرار شده و در ایام نوروز که تردد بالا می‌رود حوادث نیز افزایش می‌یابد و ما باید تلاش کنیم تا بهترین شرایط را برای کاهش تصادفات رقم بزنیم.

شرافتی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی طی ارزیابی ترافیکی کشورها دو آیتم دارد که ابتدا نسبت کشته‌ها به ده هزار وسیله نقلیه بوده که در دنیا به ازای هر ده هزار وسیله ۶/۶ کشته، در آسیا ۹/۸ کشته، در اروپا ۲/۷ و در ایران ۴/۸ کشته در سال است.

وی افزود: وضعیت ترافیک کشور در حال بهبود است زیرا مردم ما فرهنگ‌پذیر هستند و روزبه‌روز این وضعیت بهتر می‌شود تا در این راه اروپا را پشت سر بگذاریم.

جانشین فرمانده پلیس راه راهور ناجا خاطرنشان کرد: سه آیتم وسیله نقلیه، راه و شرایط راننده جز مؤلفه‌های تصادفات است و در صورت قصور در هرکدام از این آیتم‌ها تصادفات افزایش پیدا می‌کند.

شرافتی ابراز کرد: با فرهنگ‌سازی رانندگی، بهبود زیرساخت‌ها و ایمن‌سازی وسیله آمارها کاهش خواهد داشت به صورتی که به نسبت وضعیت خوبی داریم.

وی تشریح کرد: وضعیت تلفات جاده‌ای در شرق تهران کاهش داشته و سهم و علل حوادث به انواع خودرو، به طوری است که خودروهای سواری ۶۲ درصد، و در شرق استان ۵۹ درصد و تصادفات وانت بارها و موتورسیکلت‌ها در شرق درصد بیشتری از نقاط دیگر است.

جانشین فرمانده پلیس راه راهور ناجا افزود: علت تصادفات بیشتر عدم توجه به جلو بوده که ۳۵ درصد در کشور و شرق استان ۴۰ درصد است همچنین تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی نیز کاهشی بوده است.

شرافتی اظهار کرد: واژگونی در شرق تهران ۱۸ درصد و در کل کشور ۳۳ درصد است و تصادفات در ۳۰ کیلومتری مقصدها در شرق استان ۶۴ درصد و در کشور ۶۰ درصد است.

وی در خصوص اهم مشکلات پلیس راه شرق استان، گفت: مشکلات ترافیکی در شرق استان با دست‌فروشان و تردد عابران پیاده در حاشیه آزادراه‌ها آغاز می‌شود و با تعامل سرهنگ کهریزی با سایر دستگاه‌ها امیدواریم در این بخش شرایط بهتری رقم بخورد.

جانشین فرمانده پلیس راه راهور ناجا اضافه کرد: عدم ایمن‌سازی نقاط پرتصادف شرق استان، علی‌رغم پیگیری‌ها همچنین وجود تقاطع‌های غیرمهندسی در محور فیروزکوه باعث افزایش تصادفات می‌شود.

 رمپ و لوپ‌های محور دماوند و فیروزکوه ایمن نیست/راهداری چهار خطه کردن محور هراز را سرعت بدهد

شرافتی با بیان اینکه سیستم روشنایی مناسب برای راه‌های شرق استان فراهم شود، تأکید کرد: ایمن نبودن رمپ و لوپ‌های محور دماوند و فیروزکوه، کم بودن دوربین‌های ثابت و سیار باعث افزایش حوادث رانندگی می‌شود و باید به سمت تجهیزات هوشمندسازی و الکترونیکی کردن جاده‌ها پیش برویم.

وی تصریح کرد: انتظار داریم در شرق تهران که در کنار پایتخت است هوشمند شود و این قابل قبول نیست زیرا بخشی از دوربین‌ها با نقش انسانی از دسترس خارج می‌شوند.

جانشین فرمانده پلیس راه راهور ناجا افزود: محدودیت‌ها پایان هرهفته جمعه اعمال می‌شود و مقاومت‌هایی را برای عدم اجرای این محدودیت‌ها شاهدیم اما این تصمیمات از روی ناچاری و اجبار است زیرا در گذشته مردم سه تا چهار روز در محورهای شرق استان برای بازگشت از سفر زمان صرف کردند.

شرافتی اذعان کرد: راهداری چهار خطه کردن محور هراز را سرعت بدهد زیرا تا شرایط راه درست نشود این محدویت‌ها به ناچار ادامه خواهد داشت.

هوشمندسازی محورهای مواصلاتی شرق استان تهران

در پایان مراسم ایرج کهریزی فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: از حسن اعتماد سردار عزیزی و هیأت رئیسه پلیس راهور ناجا تشکر می‌کنم و از خداوند می‌خواهیم این توانمندی را داده تا پاسخگوی اعتماد مردم و مسؤولان باشم.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی ما کاهش تصادفات، جان باختگان و نجات جان انسان‌ها است زیرا در قرآن آمده که نجات جان یک انسان مانند نجات یک جامعه است.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران افزود: رهبری غصه تلفات سفرهای نوروزی را دارند و برنامه کلیدی ما نیز عملیاتی کردن خواسته‌های مقام معظم رهبری است.

کهریزی یادآور شد: هوشمندسازی محورهای مواصلاتی شرق استان را با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط انجام خواهیم داد و پیگیری‌های مختلف را برای رفع نواقص جاده‌ای و رفع نقاط پرخطر را با پایش تصادفات خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: صیانت کارکنان، دورکردن استرس از محیط کار و ارتقای رضایتمندی مردم از اولیت‌های ما در شرق استان است تا در محورهای شرق استان که ترافیک‌هایی سنگین و تصادفات مختلفی رخ می‌دهد با حضور به موقع نیروها این مشکلات رفع شود.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران تصریح کرد: امیدواریم با تعامل و هماهنگی تمام دستگاه‌ها و استفاده از رهنمودهای رهبری مجموعه موفق و خوبی را داشته باشیم.

کهریزی ضمن تقدیر از زحمات پنج ساله سرهنگ محبی، گفت: از تجربیات ارزنده ایشان در سنگر جدید بهره خواهند برد و ما نیز برایشان آرزوی توفیق داریم.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول