اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

رونمایی از کتاب «منتخب شهادت نامه امام حسین(ع)» تألیف آیت الله ری شهری در لندن

در مراسمی از کتاب منتخب شهادت نامه امام حسین(ع)، تألیف آیت الله محمدی ری شهری به زبان انگلیسی در کالج اسلامی لندن رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «منتخب شهادت نامه امام حسین(ع)» تألیف آیت الله ری شهری در لندن

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، آیت الله محمد محمدی ری شهری ریاست عالی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و نویسنده کتاب دانشنامه امام حسین علیه السلام در پیامی تصویری به مراسم رونمایی منتخب شهادت نامه امام حسین علیه السلام به بیان ویژگی‌های ممتاز دانشنامه امام حسین پرداخت و اظهار کرد: دانشنامه امام حسین علیه السلام کتابی کاربردی و برای همه دوران‌ها است که با توجه به واقعیت‌های روز نوشته شده است.

وی این اثر را نگاهی نو به زندگی ابرمردی خواند که زندگی و نام او با حریت، آزادی و حق طلبی و مبارزه با ظالمان و مستکبران گره خورده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به بیان هفت ویژگی این کتاب ارزشمند اشاره کردد و گفت: استناد به منابع معتبر فریقین و نقد متون ضعیف، جامعیت و در عین حال گزیده نگاری از جمله ویژگی‌های این اثر است؛ بهره‌گیری از تبیین و تحلیل برای بازشناسی متون تاریخی و سنجش آن با کلمات خود حضرت و نیز انعکاس تمام ابعاد زندگی ایشان از قبل از تولد تا هنگامه شهادت از دیگر ویژگی‌های این کتاب است؛ به علاوه بیان فلسفه عزاداری پیروان اهل بیت و رد کردن مسائل خرافی و اقدامات نادرست در عزاداری از دیگر محورهای این کتاب است.

آیت الله ری شهری ابراز امیدواری کرد همه مسلمانان در سراسر جهان بتوانند این الگوی زندگی و مردانگی و مبارزه را سرمشق خود قرار دهند.

در این مراسم حجت الاسلام سید هاشم موسوی مدیر مرکز اسلامی انگلستان، دکتر عیسی جهانگیر مدیر کالج اسلامی، شیخ عباس جعفر مترجم کتاب، دکتر محمد علی اسماعیل مدیر ارتباطات مرکز اسلامی و دکتر امینه اینلُز به سخنرانی پرداختند.

شخصیت امام حسین علیه السلام، مقتل نگاری و منابع مهم آن و نیز ویژگی‌های کتاب، محورهای اصلی این سخنرانی‌ها بود.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/د/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول