اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

خسارت کرونا به ۳ هزار و ۷۰۰ شغل در پاکدشت

معاون مالی اداری و برنامه‌ریزی فرمانداری پاکدشت با اشاره به کمک تسهیلات ۴۰ هزار میلیاردی دولت در کل کشور گفت: در شهرستان پاکدشت از ۳ هزار و ۷۴۳ مورد تاکنون یک هزار و ۸ پرونده در بانک تشکیل، ۲۸۸ مورد تسهیلات پرداخت شده است.

خسارت کرونا به ۳ هزار و ۷۰۰ شغل در پاکدشت

علی علی‌محمدی معاون مالی اداری و برنامه‌ریزی فرمانداری پاکدشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، درباره حمایت دولت از تولیدکنندگان گل‌وگیاه در مواجه با خسارات وارده از کرونا، اظهار کرد: مبلغ تسهیلات کرونایی در کل کشور ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده که یک چهارم آن به استان تهران اختصاص پیدا کرده است.

وی از خسارت کرونا به ۳ هزار و ۷۴۳ مورد صنوف مختلف در شهرستان پاکدشت خبر داد و گفت: دولت در ۱۴ رسته و ۵۵۰ زیر رسته تصمیم به کمک برای جبران خسارت گرفته که تاکنون یک هزار و ۸ پرونده در بانک تشکیل، ۲۸۸ مورد تسهیلات پرداخت شده که از این تعداد ۱۸پرونده مربوط به گلکاران است.

معاون مالی اداری و برنامه‌ریزی فرمانداری پاکدشت درباره شرایط استفاده از تسهیلات دولتی تشریح کرد: در کارگاه‌های تعطیل کامل به ازای هر نفر ۱۶ میلیون تومان، کارگاه‌های دارای کد بیمه به ازای هر نفر ۱۲ میلیون تومان و کارگاه‌های فاقد کد بیمه به ازای هر نفر ۸ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

علی‌محمدی در همین رابطه بیان کرد: گلخانه‌ها هیچ‌کدام تعطیل نشده وعمدتاً کد بیمه ندارند همچنین بعضاً نیروی کاری خود را از کارگران مهاجر تأمین کرده که با توجه به شکل برنامه‌ریزی ارائه شده گلخانه‌ها کمتر از دریافت تسهیلات دولتی بهره‌مند شدند، دولت برای کمک به آسیب‌دیدگان تسهیلاتی را در نظر گرفته تا از بیکاری کارگران جلوگیری کند.

وی مبلغ تسهیلات را علت دیگر محرومیت گلکاران از کمک دولت دانست و گفت: با توجه به خسارت وارده مبلغ ارائه شده در تسهیلات قابل توجیه برای گلکاران نبوده و در نتیجه این‌ها موانع کمک به خسارات بوده نه اینکه دولت حمایت نکرده بلکه تولیدکنندگان گل شرایط دریافت تسهیلات را نداشتند.

معاون مالی اداری و برنامه‌ریزی فرمانداری پاکدشت در ادامه افزود: در شهرستان پاکدشت دو گونه گلکار زینتی و گلدانی فعالیت داشته که بخش گلدانی محصولات‌شان از بین نرفته و تنها به خاطر عدم فروش ضرر کمی دیدند اما گلکاران شاخه‌بریده به شدت در فروردین‌ماه با توجه به فضای رعب و وحشت به وجود آمده از کرونا، تعطیلی تقریبی همه مشاغل و عدم خرید توسط مردم دچار خسارت شدید شدند.

علی‌محمدی درباره قطع انشعابات، عنوان کرد: دستورالعملی از شورای عالی امنیت ملی وجود دارد که در شرایط فعلی کرونایی دستگاه‌های خدمات‌رسان حق ندارند روند تولید را قطع کرده اما محل درآمد آن‌ها از دریافت هزینه اشتراک بوده شاید به مشترکان تذکرات شدید داده شود اما کتباً ابلاغ شده که اشتراک کسی قطع نشود.

وی در ادامه افزود: در صورت قطع انشعابات به محض مراجعه به دستگاه مربوطه، موضوع در ستاد تسهیل مطرح شده و بلافاصله دستگاه مربوطه طبق قوانین ملزم به دادن مهلت می‌شود همچنین در زمان قطع برق با اعلام نظر اداره برق بدون رعایت ملاحظه ۲۰۰۰ لیتر گازوئیل برای استفاده در دیزل مولد برق داده می‌شود.

معاون مالی اداری و برنامه‌ریزی فرمانداری پاکدشت درباره سررسید موعد باز پرداخت تسهیلات، عنوان کرد: معوقات بانکی در صورت تقاضا به ستاد تسهیل ارجاع شده و تا هفته گذشته تنها یک کشاورز مراجعه داشته اما  گلکاران برای پرداخت معوقات بانکی عمدتاً خود با بانک‌ها مذاکره می‌کنند، در صورتی که موفقیتی نداشتند می‌توانند به ما مراجعه کرده تا به آن‌ها کمک کنیم که تاکنون در این باره هیچ مراجعه‌ای به دستگاه مربوطه صورت نگرفته است.

علی‌محمدی درباره دیوارکشی گلخانه‌ها، خاطرنشان کرد: طبق قانون مجوز برای دیوارکشی گلخانه‌های برای ۸۰ سانت دیوار و الباقی فنس توسط جهادکشاورزی صادر می‌شود اما برخی‌ها تمایل به دیوارکشی کامل را داشته که این موضوع امکان‌پذیر نیست همچنین اگر دیوارکشی در محدوده شهر شهرداری قرار بگیرد شهرداری‌ها برای نگرانی از ساخت‌وساز غیرمجاز سخت‌گیری بیشتری می‌کنند.

انتهای پیام/پ/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول