اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۲۷ مدرسه در پاکدشت احداث می‌شود

رئیس آموزش و پرورش پاکدشت از احداث ۲۷ مدرسه جدید در سطح شهرستان پاکدشت خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری ۴ مدرسه به بهره‌برداری می‌رسد.

۲۷ مدرسه در پاکدشت احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد سیلسپور رئیس آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های عمرانی و آموزشی اداره متبوع خود در ایام کرونا اظهار کرد: ۲۷ مدرسه جدید در سطح شهرستان احداث می‌شود.

وی درباره فعالیت‌های عمرانی آموزش و پرورش بیان کرد: در سطح شهرستان ۲۷ مدرسه جدید از کلنگ‌زنی تا پیشرفت ۷۰ درصدی در حال احداث، ۷ مدرسه تخریب و بازسازی می‌شود که با همت خیران، سازمان برکت و سازمان نوسازی مدارس وزارت آموزش و پروش تا پایان سال جاری ۴ مدرسه به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس آموزش و پرورش پاکدشت در ادامه افزود: باتوجه به تورم ساخت یک مدرسه کامل در هر مترمربع ۵ تا ۷ میلیون تومان هزینه دارد که به عبارتی برای یک مدرسه ۶ کلاسه ۴ تا ۷ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

سیلسپور درباره استحکام بنای مدارس عنوان کرد: سازه مدارس بسیار مستحکم و متفاوت نسب به ساختمان‌های مسکونی، مقاوم در برابر زلزله‌های ۸ تا ۹ ریشتری ساخته شده که می‌توان در شرایط بحران از آن به عنوان پناهگاه استفاده کرده که تمامی فعالیت‌های عمرانی در مدارس توسط سازمان نوسازی مورد نظارت و تأیید قرار می‌گیرد.

وی استاندارد تراکم جمعیت هرکلاس در کل کشور را ۲۴ نفر عنوان کرد و گفت: میزان تراکم شهر پاکدشت ۴۴ و روستاها ۳۶/۴ نفر بوده که با احداث مدارس جدید این آمار به استاندارد استانی نزدیک شده است علاوه براین تعداد ۴ مدرسه ابتدایی، ۴ دبیرستان و ۲ هنرستان کمبود داریم که باید ساخته شود همچنین تا پایان سال آینده در سطح شهرستان تمامی مدارس نوسازی شده است.

رئیس آموزش و پرورش پاکدشت درباره سیستم آموزش در ایام کرونا مطرح کرد: قبل از شیوع این بیماری منحوس مدارس ما در فضای مجازی فعال بوده و اکنون در برنامه شاد یک پارچه به صورت تصویری، صوتی و مکتوب تدریس اجرا و آزمون برگزار می‌شود.

سیلسپور نحوه برگزاری کلاس‌های مجازی را همانند کلاس‌های حضوری دانست و یادآور شد: در هر روز ۳ زنگ کلاس به مدت ۲۵ دقیقه در مقطع ابتدایی و ۳۵ دقیقه در مقطع دبیرستان اجرا می‌شود همچنین به علت اهمیت یادگیری در پایه ابتدایی والدین باید دانش‌آموزان خود را در طول آموزش همراهی کنند.

وی در رابطه با شرایط برگزاری آزمون‌ها به شکل حضوری یا غیرحضوری بیان کرد: نحوه برگزاری امتحانات توسط ستاد ملی کرونا ابلاغ و همه ما موظف به تبعیت هستیم، پیشنهاد ما به وزارتخانه برگزاری به شکل حضوری بوده که سطح کیفی مورد دقت بیشتری قرار گیرد.

رئیس آموزش و پرورش پاکدشت در رابطه با شرایط نوآموزان پیش‌دبستانی خاطرنشان کرد: به علت اهمیت آموزشِ عملی در این مقطع امکان استفاده از فضای مجازی نبوده و نوآموزان باید با مربی ارتباط نزدیک داشته که در شرایط کنونی با وجود رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی در مراکز آموزشی خانواده‌ها از این مراکز استقبال نکردند.

انتهای پیام/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول