اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

استاندار تهران: آمار کشته‌ها و بستری کرونا در پایتخت نصف شده است

استاندار تهران با اشاره به بهبود اوضاع استان تهران و نصف شدن آمار بستری‌ها در نتیجه اجرای طرح شهید سلیمانی، گفت: این شرایط به هیچ وجه قابل اتکا نیست و نمی‌شود کاملا امیدوار به پایداری آن بود.

استاندار تهران: آمار کشته‌ها و بستری کرونا در پایتخت نصف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه هماهنگی اجرای طرح شهید سلیمانی با اشاره به بهبود اوضاع استان تهران در نتیجه اجرای این طرح، اظهار کرد: در ۱۶ و ۱۷ آبان‌ماه ما با اوج بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا را داشتیم و با ۶ هزار و ۷۰۰ نفر بستری روزانه و تا ۱۹۰ نفر فوتی مواجه بودیم ولی آمار بستری‌ها در حال حاضر تقریباً نصف شده است و ۳ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده و فوتی‌های ۲۳ آذر تهران ۷۰ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه این روند کاهشی ناشی از رعایت محدودیت‌ها بوده است، گفت: ما در یک رویه علمی و تبعیت از توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی و تأکید بر رعایت محدودیت‌ها، افزایش تست‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی و همکاری با ناجا توانستیم شرایط تهران را بهتر کنیم اما این شرایط به هیچ وجه قابل اتکا نیست و نمی‌شود کاملاً امیدوار به پایداری آن بود.

استاندار تهران با هشدار نسبت به شلوغی‌های اخیر تهران، بیان کرد: متأسفانه شلوغی‌های این روزهای تهران نشان‌دهنده این است که ممکن است به یک پیک و شیوع دیگر برسیم و ما نیز چند وقت پیش در نامه‌ای به قرارگاه اعلام کردیم که وضعیت نارنجی تهران همان وضعیت قرمز شهرهای دیگر است و اگر اهمال کنیم با شرایطی به مراتب بدتر مواجه خواهیم شد.

محسنی بندپی با اشاره به اقدامات انجام گرفته به منظور کنترل کرونا در تهران، ابراز کرد: وضع موجود ناشی از اقدامات گسترده‌ای بود که در تهران انجام گرفت؛ ما تهران را سبک کرده بودیم و محدودیت‌های گسترده‌ای اعمال شده بود؛ در زمینه جریمه افراد بدون ماسک طبق اعلام ناجا ۸ هزار نفر چهره‌شناسی شده‌اند و به ثبت احوال و نیروی انتظامی گزارش داده شده‌اند و طرح شهید سلیمانی نیز با تقسیم‌بندی محلات مختلف، شناسایی به هنگام، مداخلات به موقع و ایجاد نقاهت‌گاه‌ها در مناطق و شهرستان‌ها در کنترل اوضاع مؤثر بود.

وی با بیان اینکه علی‌رغم موفقیت‌ها هنوز مشکلاتی در اجرای طرح وجود دارد، تشریح کرد: اولین مشکل ما منابع مالی است که رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص رفع آن نیز تأکید کردند و امیدوارم تخصیص منابع مالی به زودی انجام پذیرد.

استاندار تهران افزود: مشکل دیگر ما در تأمین نیروی انسانی است که با به کارگیری نیروهای داوطلب و آموزش دیده هلال احمر و شبکه‌های بهداشت امیدواریم حل شود، به علاوه ما در تهران بیش از ۳ میلیون جمعیت داریم که اطلاعاتی از وضعیت آن‌ها در دسترس نداریم.

محسنی بندپی با تأکید بر لزوم جمع‌آوری اطلاعات لازم این جمعیت، عنوان کرد: مرکز آمار می‌تواند اطلاعات سامانه سیب را در اختیار ما قرار دهد و ما نیز پیشنهاد دادیم هرکس می‌خواهد از خدمات دولتی استفاده کند باید کارت ملی ارائه دهد و نهادها نیز به سیستم اطلاعاتی وصل باشند و وضعیت سلامت افراد را مشاهده کنند.

وی در پایان تأکید کرد: اثربخش‌ترین راه‌حل تلاش برای رفع چرخه ویروس کرونا است که با افزایش تست، ردیابی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی محقق خواهد شد و باید با جدیت آن‌ها را اجرا کنیم و تلاش کنیم این روند کاهشی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/۷۶۰۷۴/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول