اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

دانشگاه آزاد واحد یادگار امام شهرری دانشجوی مشترک با دانشگاه آلمان جذب می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری گفت: این واحد دانشگاهی به طور مشترک با دانشگاه فنی کلن آلمان در رشته کاردان فنی مکانیک پیش ثبت نام انجام می‌دهد.

دانشگاه آزاد واحد یادگار امام شهرری دانشجوی مشترک با دانشگاه آلمان جذب می‌کند

سعید قاضی مغربی رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرری اظهار کرد:  این واحد دانشگاهی به صورت مشترک با دانشگاه فنی کلن آلمان در رشته کاردان فنی مکانیک پیش ثبت نام انجام می دهد.

وی گفت: متقاضیان در صورت پذیرش در دوره مذکور و پس از فراغت از تحصیل در رشته تکنسین مکانیک صنعتی، دو مدرک مستقل از دو دانشگاه ایرانی و آلمانی دریافت خواهند کرد.

رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری ادامه داد: این دوره در سه مدل تحصیل تنها در ایران، تحصیل بخشی در ایران و بخشی در آلمان و تحصیل تنها در آلمان اجرا خواهد شد که با توجه به شرایط کنونی دو مدل اول در دسترس است.

قاضی مغربی در خصوص نحوه پیش ثبت نام در این دوره عنوان کرد: متقاضیان، لازم است با مراجعه وب سایت دانشگاه  فرم آنلاین به آدرس http://iausr.ac.ir/fa/form/270 را تکمیل کنند و در صورت تأیید و پذیرش برای مصاحبه و انجام مراحل اداری با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد.

وی در خصوص زبان تحصیل در این دوره افزود: زبان تحصیل برای مدل ایرانی فارسی است ولی برای مدل‌های تحصیل در آلمان نیاز است زبان آلمانی حداقل سطح B2 را داشته باشند. 

رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری اضافه کرد: ویزا با دعوتنامه دانشگاه آلمانی صادر خواهد شد، هزینه بلیط بر عهده دانشجو بوده و هزینه‌های آلمان بر عهده شرکت حمایت کننده دانشجو است.

قاضی مغربی یادآور شد: هزینه‌های تحصیل در ایران توسط دانشجو یا شرکت حمایت کننده تأمین خواهد شد که این شرکت ممکن است ایرانی یا نمایندگی شرکت آلمانی در ایران باشد. 

وی با بیان اینکه در این دوره از تحصیل هر دانشجو توسط شرکت یا کارخانه‌ای حمایت می‌شود، ابراز کرد: برای مدل فقط ایرانی و فقط آلمانی دانشجو دو روز در هفته در دانشگاه و و چهار روز در شرکت یا کارخانه است همچنین در مدل ایرانی و آلمانی دانشجو شش ماه آخر تحصیل تمام وقت در شرکت آلمانی خواهد بود.

رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری تصریح کرد: دانشجو پس از فراغت از تحصیل دو مدرک یکی مدرک کاردانی فنی مکانیک از واحد یادگار امام خمینی ره شهرری و و یکی مدرک تکنسین مکانیک صنعتی Industriemechaniker از دانشگاه صنعتی کلن اخذ خواهد کرد. دانشگاه ایرانی مدرک سومی به شکل مدرک مهارتی نیز برای فارغ التحصیلان صادر می‌کند که این مدارک قابل ترجمه هم هستند. 

قاضی مغربی با تأکید بر اینکه که فقط می‌توانیم دانشجویانی را جذب کنیم که مورد نیاز صنایع باشند، گفت: برای این منظور پیرو تفاهم‌نامه و قراردادهای که با صنایع داخلی منعقد شده است نیازهای هزاران شرکت داخلی فعال در ایران و کشورهای همسایه در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه که قرار بر صدور مدرک توسط دانشگاه صنعتی کلن است، بیان کرد:  طبیعتاً دانشگاه مذکور در تمامی مراحل تحصیل دانشجو از پذیرش تا جذب نظارت دارند و طبیعتاً پذیرش دانشجو هم شامل آزمون‌های کتبی و شفاهی و مصاحبه برای اخلاق و مهارت دانشجو خواهد بود.

رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری ابراز کرد: این فعالیت مشترک حاصل تلاش‌ها و پیگیری‌های نزدیک به 3 سال است که طی ده‌ها جلسه داخلی و خارجی توسط مسؤولان، اعضای هیأت علمی و پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی و صاحبان صنایع داخلی و خارجی به ثمر نشسته است که تصویر چند نمونه از جلسات به پیوست می‌آید.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول