اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

استفاده ۲ نیروگاه از سوخت مایع در استان تهران

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه در روزهای بحران آلودگی هوا تنها ۲ نیروگاه در اطراف تهران از سوخت مایع استفاده می‌کردند، گفت: از فرماندار قدس تقاضا داریم که در حوزه مشکلات حوزه زیست محیطی معادن شن و ماسه رسیدگی بیشتری شود.

استفاده ۲ نیروگاه از سوخت مایع در استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه افتتاح پروژه‌های کوره‌های گازی واحد فورفورال یک شرکت نفتی در غرب تهران، اظهار کرد: پالایشگاه‌ها و کارخانجاتی که در حوزه نفت و پتروشیمی در سطح کشور فعالیت دارند در سال‌های گذشته از سوخت مازوت استفاده داشتند و چنین تغییرات در نوع سوخت مصرفی بر میزان کاهش آلاینده‌ها در هوا مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سوخت مایع باعث تولید ترکیبات گوگردی شده و گازسوز شدن موجب کاهش آلودگی‌های ناشی از سوخت در کلان شهرها می‌شود، گفت: در شرکت نفت پارس که سالیانه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تُن سوخت مایع مورد مصرف قرار می‌گرفت با افتتاح این پروژه‌ها و استفاده از سوخت گاز این میزان به صفر رسیده و میزان آلایندگی تا حد ۱۰۰ درصد کم می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه ذخیره‌سازی انرژی، حفظ و جلوگیری از سرمایه را همراه داشته و باعث بهبودی شرایط محیط زیست می‌شود، افزود: در روزهایی که با آلودگی هوا مواجه بودیم انگشت اتهام بر برخی پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌های کشور به دلیل استفاده از سوخت مایع بود و در سطح شهر تهران این مشکل وجود نداشت ولی در اطراف تهران دو نیروگاه از این سوخت استفاده می‌کردند.

محمودی در ادامه ابراز کرد: حفظ محیط‌زیست و ارتقاء سطح زندگی مردم هدف این سازمان بوده و باید در راستای رونق تولید و صنعت و ایجاد عدالت اجتماعی و توسعه پایدار هم‌افزایی داشته باشیم.

وی در ارتباط با معادن شن و ماسه خطاب به فرماندار قدس، بیان کرد: از شما تقاضا داریم به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان قدس مسائل محیط‌زیست و مشکلات عمده موجود از جمله معادن شن و ماسه که فشار عمده‌ای بر حوزه محیط‌زیست وارد کرده و در مقطعی با تعطیلی معادن مواجه بودیم، رسیدگی بیشتر شود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران یادآور شد: واحدهایی که در حوزه کاری شن و ماسه و تولید بتن هستند ذرات گرد و غبار کمتر از ۲ و نیم میکرون در فضا منتشر می‌کنند و در شرایط پایداری جو که حدود ۲۰ روز در تهران ادامه داشت، تمام این واحدها تعطیل شد.

محمودی تصریح کرد: فعالیت این واحدها در این شرایط بر ناپاک شدن هوا تأثیر عمده‌ای داشته و در حالی که با ناپایداری جوی مجدد روبه‌رو شویم، باز هم این واحدها تعطیل خواهند شد و لازم است فرمانداری کمک بیشتری در این زمینه داشته باشد.

انتهای پیام/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول