اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

«کارآمدی عدالت محور» گفتمان انتخابات پیش‌رو است/ کلی گویی مردم را خسته کرده است

نویسنده و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (حفظه الله) گفتمان انتخابات امسال عدالت محوری و کارآمدی است که من از تعبیر کارآمدی عدالت محور استفاده می‌کنم.

«کارآمدی عدالت محور» گفتمان انتخابات پیش‌رو است/ کلی گویی مردم را خسته کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، شامگاه چهارشنبه هفتمین برنامه از سری برنامه‌های پاتوق انقلاب به صورت زنده در شبکه اجتماعی اینستاگرام با حضور علی الفت پور محقق و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برگزار شد، این پژوهشگر در ابتدا اظهار کرد: طی پژوهش‌های صورت گرفته ۸۰ محور از مسائلی که توسط رهبر معظم انقلاب اعلام شده است به عنوان مسائل اصلی کشور استخراج شده است که کاندیداها باید برنامه عملیاتی خود را نسبت به آن‌ها اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه کلی گویی مردم را خسته کرده است، گفت: بی‌کاری و مشکلات  معیشتی جزء مشکلات کشور هستند ولی مسائل اساسی‌تر باعث ایجاد این مشکلات و معضلات شده، از همین‌رو شناخت نظام مسائل کشور خیلی مهم است لذا رسانه‌ها باید سطح مطالبه‌گری خود را از منازعات سیاسی به مطالبه‌گری و گرفتن برنامه عملیاتی کاندیداها برای رفع مشکلات کشور بالا ببرند. 

کارشناس مسائل سیاسی درباره گفتمان انتخابات پیش رو افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (حفظه الله) گفتمان انتخابات امسال عدالت محوری و کارآمدی است که من از تعبیر کارآمدی عدالت محور استفاده می‌کنم.

وی بیان کرد: بین نخبگان در مسائل اصلی کشور اختلاف نظر وجود ندارد و نهایتا در راه حل یا اولویت‌ها اختلاف نظر است، کاندیداها در این چند ماه برنامه عملیاتی خود را ارائه دهند تا کارشناسان آن را به بحث و گفت‌وگو بگذارند و طرح‌ها مورد بررسی قرار گیرند.

الفت پور در خصوص ضرورت معرفی کابینه دولت آینده توسط کاندیداها اشاره کرد: در سال‌های گذشته مشاهده شده است که بعضا کسی که سر کار می‌آید نه تنها ادراکی از مسائل کشور، بلکه ادراک و شناختی از افرادی که می‌خواهد از آن‌ها در کابینه استفاده کند نیز ندارد، حدود ۴۴۵ هزار مدیر در دولت وجود دارد که کاندیداها باید اعلام کنند بر اساس چه شبکه و ساختاری نیروی انسانی خود را شناسایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسایل مهم کشور مسئله انحصار است، گفت: با تحقیقات صورت گرفته حدود ۷۶ گلوگاه اصلی انحصار شناسایی شده است که برخی از آنها ساختاری و بنیادی هستند و نیازمند تصمیم جدی برای برطرف شدن دارند.

پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی گفت: یکی دیگر از مسائل کشور موضوع تنظیم‌گری است که متاسفانه ما نسبت به کشورهای اطراف در زمینه رعایت استانداردها حدود ۱۷ تا ۲۰ درصد عقب‌تر هستیم.

وی افزود: یکی از اَبَر چالش‌های کشور، شفافیت است در دنیا بالای ۹۵ درصد مناسبات برای حکمران شفاف است که متناسب با شرایط، بخشی از آن‌ها به اطلاع مردم می‌رسد ولی در ایران میزان شفافیت برای حکمران حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد است یعنی مجموعه‌های مختلف دولتی، اطلاعات خود را در اختیار یک دیگر قرار نمی‌دهند و این مشکل آفرین است.

الفت پور در انتها بیان کرد: از دیگر مسائل مهمی که شناسایی شده است موضوع حقوق آزادی‌های مشروع، حکمرانی مردم پایه، احزاب و تعارض منافع است که نامزدهای ریاست جمهوری باید برنامه عملیاتی‌شان را نسبت به این موضوعات ارائه دهند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول