اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

انتخاب اعضای شورا در برخی شهرها توسط شهردار انجام شد/ هیأت نظارت استانی، تصمیم‌‌گیر نهایی صلاحیت داوطلبان شورا باشد

نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد با اشاره به ورود برخی شهرداران با لیست‌های انتخاباتی به انتخابات شورای شهر و برعکس‌شدن فرآیندها، گفت: بهتر است تصمیم‌گیری نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها به هیأت نظارت استانی با ارتقا تعداد به ۵ نفر محول شود.

انتخاب اعضای شورا در برخی شهرها توسط شهردار انجام شد/ هیأت نظارت استانی، تصمیم‌‌گیر نهایی صلاحیت داوطلبان شورا باشد

حسین حق‌وردی نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس با اشاره به بروز ناامیدی در میان مردم و نخبگانی که بدون پول وارد انتخابات شده بودند، اظهار کرد: قطعا بخشی از این موضوع به نقص قانون بازگشته و باید در مجلس حتما فکری برای اصلاح قانون انتخابات شود و اگر این قانون تغییر پیدا نکند قطعا در دوره بعدی با تخلفات گسترده‌تر مواجه خواهیم بود و هر کس با پول زیاد وارد شود، برنده انتخابات خواهد بود.

وی گفت: در برخی از شهرهای ما لیستی که رای آورد نه لیست مردم، بلکه لیست شهرداران بوده و شهردار چینش اعضای شورا را انجام می‌دهد، این در حالی است که اعضای شورا باید شهردار را انتخاب کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: دولت، مسؤولان اجرایی، قضایی، نظارتی و امنیتی باید با ورود به این تخلفات و نابسامانی‌ها روح امید را به جامعه برگردانند.

حق‌وردی تصریح کرد: بهتر است تصمیم‌گیری نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها به هیأت نظارت استانی با ارتقا تعداد به ۵ نفر محول شود زیرا شناخت بهتری نسبت به افراد حاضر در استان داشته و ارتباطات بهتری با هیأت‌های نظارت شهرستانی و مراجع استعلامی وجود دارد.

وی تاکید کرد: وظیفه من انعکاس تخلفات، نابسامانی‌ها و نقص‌های آشکاری است که بر همه مشهود بوده و مهم‌ترین وجه نیز همان طرح سوال از وزیر کشور است.

نماینده مردم حوزه مشق در مجلس با تاکید بر خرید و فروش رأی همانند دوره گذشته اذعان کرد: چون در دوره گذشته با کسی برخورد نشد، این دوره به شکل جریح‌تر و علنی‌تر ورود شد و قطعا اگر برخورد لازم در دوره فعلی انجام نگیرد، دوره بعدی بدتر از امروز خواهد بود.

حق‌وردی با اشاره به لزوم نظارت دقیق بر عملکرد اعضای منتخب شوراها به منظور عدم سوءاستفاده خاطرنشان کرد: اطلاع از آمار برگزاری انتخابات، حق مردم و داوطلبان است و مطابق قانون هر داوطلب باید بداند در هر شعبه و صندوق به چه میزان حائز آرای مردمی شده که این موضوع باید مدنظر مسؤولان اجرایی قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول