اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

موزه شهید فخری‌زاده ساخته می‌شود/ خودروی شهید فخری‌زاده به موزه دفاع مقدس رفت

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه موزه شهید فخری‌زاده در محل عروج این شهید در شهر آبسرد ساخته خواهد شد، گفت: خودرویی که شهید فخری‌زاده در آن به شهادت رسید در کنار سایر خودروهای دانشمندان هسته‌ای در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در معرض نمایش قرار گرفت.

موزه شهید فخری‌زاده ساخته می‌شود/ خودروی شهید فخری‌زاده به موزه دفاع مقدس رفت

علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دماوند اظهار کرد: امروز به مناسبت سالگرد شهادت شهید دانشمند، مؤمن و ارزشمند شهید فخری‌زاده در محل شهادت این شهید حضور پیدا کردیم و به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری آبسرد مراسم باشکوهی برگزار شد و همه مسئولان، مردم، خانواده شهداو فرزندان شهید فخری‌زاده در آن حضور داشتند.

وی افزود: مردم امروز از یکی از فرزندان خود قدرشناسی کردند، کسی که بیش از ۴۰ سال در حوزه‌های مختلف مجاهدت و تلاش داشت و دستاوردهای بسیار بزرگی برای اعتلای کشور با همکاری شاگردان و همکارانشان به جامعه علمی کشور  تقدیم کردند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: آخرین دستاورد شهید فخری‌زاده قبل از شهادتش، تولید واکسن بود که به نام خودش نامگذاری شد؛ شهید فخری‌زاده در حوزه‌های هسته‌ای و دفاعی، یکی از پیشگامان در این حوزه بود و دشمن با شناخت کامل این ترور را انجام داد و تلاش داشت که روند رشد علمی ما را کم کند.

جعفری ادامه داد: شهید فخری‌زاده به اندازه کافی شاگردانی تربیت کرد که راه را ادامه دهند و امروز در محل شهادت شهید فخری زاده که برای همه ارزشمند، مطهر و مورد احترام است، المانی به یاد و گرامیداشت آن شهید نصب شد.

وی ادامه داد: قرار بر این است که در محل شهادت شهید فخری‌زاده مجموعه فرهنگی و موزه‌ ساخته شود تا دستاوردهای شهید فخری زاده و همکارانش برای نسل جوان که بدانند این شهید چه خدماتی انجام داده، نشان داده شود و در کنار آن، دشمنی‌های نظام سلطه به ملت مظلوم ایران و جوانان و دانشمندان به نمایش گذاشته شود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: اقدام دیگر ما این بود که موفق شدیم تا خودروی شهید فخری‌زاده را که در آن به شهادت رسیده به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتقل کنیم و در کنار خودروهای سایر شهدای هسته‌ای قرار گرفت تا مردم ما از این خودرو بازدید کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: امروز اگر به امنیت، آسایش، اقتدار و سربلندی فکر می‌کنیم، مدیون کسانی هستیم که گمنام و بی‌هیاهو تلاش کردند و امروز به نقطه ارزشمندی از امنیت و پایداری در این حوزه رسیدیم که بازدارندگی را در حوزه‌های مختلف نصیب ملت ایران کرده است.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول