اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

جهاد کشاورزی استان تهران: ۱۴ هزارتن مرغ در سردخانه‌ها داریم/ تشریح وضعیت کالاهای اساسی در شب عید

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان تهران با بیان اینکه هم‌ اکنون حدود ۱۴ هزارتن مرغ در سردخانه‌های این استان وجود دارد، گفت: هیچ نگرانی برای بحث تامین مرغ وجود ندارد و با همکاری استان‌های تامین کننده این نوع گوشت، شب عید را بدون مشکل سپری می‌کنیم.

جهاد کشاورزی استان تهران: ۱۴ هزارتن مرغ در سردخانه‌ها داریم/ تشریح وضعیت کالاهای اساسی در شب عید

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران،‌ سعید پازوکی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران سرانه مصرف مرغ در استان تهران را ۳۲ کیلوگرم عنوان کرد و اظهار کرد: تعداد واحدهای تولید کنننده مرغ در استان ۴۶ واحد است که حدود یک میلیون ۳۸۶ هزار قطعه جوجه ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۴۰ تن مرغ در استان تهران تولید می‌شود، گفت: نیاز صنف و صنعت استان به مرغ روزانه حدود هزار و ۴۰۰ تن است.

پازوکی خاطرنشان کرد: کمبود  مرغ در استان تهران از استان های اطراف نظیر مازندران، گلستان، قزوین، سمنان و گیلان تامین می‌شود.

وی مهمترین نکته‌ای که در حوزه مرغ در استان تهران  وجود دارد این است که استان تهران علاوه بر اینکه مصرف خودش را دارد بیشتر واحدهای توزیع کننده اصلی مرغ کشور نیز در این استان قرار دارد.

تولید روزانه ۲۶۰ تن تخم مرغ در استان تهران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بابیان اینکه تولید روزانه تخم مرغ در استان تهران ۲۶۰ تن است، گفت: مصرف روزانه تخم مرغ در استان تهران حدود ۴۸۰ تن است که مابقی ناگزیر از سایر استانها  تامین می‌شود.

وی با اشاره به تمهیدات شرکت پشتیبان اظهار داشت: حدود ۶۰۰ تن مرغ و تخم مرغ آماده برای بازار داریم و ضمن اینکه واردات تخم مرغ نیز انجام‌ می شود.

پازوکی مصرف سرانه تخم مرغ در استان  تهران را ۱۲ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: تعداد واحدهای تولید کننده تخم‌مرغ در استان تهران ۶۴ واحد است که در حدود  پنج میلیون و ۵۸۰ هزار  قطعه جوجه ریزی انجام‌ می شود.

وی بیان کرد: در بحث تخم مرغ نگرانی هایی پیرامون نوسان قیمت در بازار هست اما کمبودی وجود ندارد.

سالانه ۱۶۰ هزار تن گوشت قرمز در استان تهران مصرف می‌شود

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: سه هزار و ۲۰۰ واحد تولید گوشت پرواری در استان تهران وجود دارد که سالانه ۳۷ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیاز به گوشت قرمز در استان سالانه ۱۶۰ هزار تن است، افزود: کمبود گوشت قرمز مورد نیاز شهروندان این استان از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

پازوکی سرانه مصرف گوشت قرمز در استان را حدود ۱۲ کیلوگرم عنوان کرد و ادامه داد: حدود چهار هزار تن گوشت منجمد گاوی و هزار تن نیز گوشت گوسفندی ذخیره داریم، علاوه بر آن تمهیداتی در خصوص واردات گوشت قرمز اندیشه شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران دلیل نوسان گوشت قرمز را پایان فصل پروار بره ها اعلام کرد و گفت: بره های جدید نیز هنوز سن شان کم است و به زودی گوشت گرم بره، وارد می شود.

محدودیتی در تامین برنج وارداتی نداریم

پازوکی، مصرف سرانه برنج در کشور را حدود ۲.۲ دهم میلیون تن اعلام و خاطرنشان کرد: میزان باقی مانده از طریق واردات انجام‌می شود که سهمیه بهمن و اسفند استان حدود هفت هزار تن بود.

وی با بیان اینکه چهار هزار تن آن برنج هندی و سه هزار تن تایلندی است، ادامه داد: از این میزان حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد آن جذب شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان، با بیان اینکه سهمیه برنج باز است، افزود: واحدهای صنفی و شرکت های زنجیره ای که به برنج هندی و تایلندی نیاز دارند  اعلام کنند چرا که هیچ محدودیتی در تامین برنج وارداتی نداریم.

پازوکی به جلسات قرارگاه امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: تا امروز ۱۵۲ جلسه قرارگاه امنیت غذا در تهران تشکیل شده که این جلسات ۶۵۰ مصوبه داشته است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تعداد بازرسی های انجام شده بر محصولات اساسی را  قابل توجه دانست و اضافه کرد: از زمان برگزاری جلسات قرارگاه  ۳۷ هزار ۱۵۰ مورد بازرسی از واحد های صنفی صورت گرفته که  ۶ هزار و ۶۳۱  برگه تخلف صادرشده است.

وی همچنین به تامین نقدینگی دامداران  اشاره کرد و گفت: حدود ۲۱ میلیارد تومن دامدار کارت در قالب  ۴۱۶ فقره تامین اعتبار شده است و حدود ۱۹ میلیارد تومان هم تا الان جذب شده است و این روند ادامه دارد.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، در خصوص بازار میوه شب عید نیز یادآور شد: سهمیه  استان تهران سه هزار تن  پرتقال  و هزار و ۸۰۰ تن سیب قرمز و سیب زرد به نسبت ۵۰ _۵۰ با کیفیت مناسب توزیع خواهد شد.

گفتنی است براساس مصوبات جلسه ستاد تنظیم بازار استان، تامین ۳ هزار تن پرتقال و ۱۸۰۰ تن سیب قیمت میوه شب عید بر اساس نظرات کارشناسی اعضای ستاد تنظیم بازار استان مشخص و قیمت هر کیلو پرتقال ۹ هزار تومان، سیب قرمز ۱۱ هزار تومان و سیب زرد ۱۲ هزار تومان تعیین شد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول