اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

توضیحات سازمان محیط زیست در مورد تلف شدن خرس و پلنگ/ سلاجقه: ترافیک مانع رسیدن سلاح بیهوشی شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در خصوص تلف شدن اخیر پلنگ در قائمشهر و خرس در اردبیل توضیحاتی ارائه داد.

توضیحات سازمان محیط زیست در مورد تلف شدن خرس و پلنگ/ سلاجقه: ترافیک مانع رسیدن سلاح بیهوشی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط کریم، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست کشور ظهر امروز در حاشیه سفر رباط کریم در خصوص تلف شدن پلنگ قائمشهر اظهار کرد: شرایط اقلیمی که حاکم شده و کاهش نزولات جوی سبب حضور حیات وحش در مناطق جمعیتی شده است، که این امر به دلیل کمبود غذا و مسائل دیگر می‌باشد، که گاهاً خسارت‌هایی از نظر جانی به انسان‌ها و یا خسارت‌های به کشاورزی و باغات را سبب می‌شود.

وی گفت: از مجلس شورای اسلامی تقاضا کردیم، که بودجه حدود ۱۰۰ میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود، که خسارت باغداران و کشاورزان در این خصوص جبران شود، که این اتفاق نیفتاده است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: در قائمشهر هنوز مطمئن نیستیم، که این پلنگ از ارتفاعات به شهر آمده و یا توسط مردم نگهداری می‌شده است و اتفاقی که متأسفانه باعث تلف شدن این حیوان شد، به دلیل شرایط خاصی بود، که رخ داد و حمله به مردم و نیروی انتظامی را موجب شد، در آن منطقه سلاح بیهوشی مهیا بوده اما به دلیل ترافیکی که ایجاد شد، سلاح بیهوشی به محل حادثه نرسید.

سلاجقه بیان کرد: در بحث اردبیل نیز خرس از ارتفاعات به منطقه آمده بوده و امیدوارم فرهنگ محیط زیست در کشور نهادینه شود و ما مکلف هستیم، با کمک رسانه‌ها به فرهنگ سازی بپردازیم، چرا که آن چه رخ داد، مساله دردآوری است، البته مسببین اصلی دستگیر شدند، اما بحث اساسی در این قسمت آموزش و فرهنگ سازی است.

وی ادامه داد: من از همه مردم شریف و شهروندان برای مشارکت در حفظ محیط زیست دعوت می‌کنم، باید به محیط زیست هم اجازه دهیم که به عنوان یک مخلوق در کنار ما و در چرخه محیط زیستی ما زندگی کنند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: سلاح بیهوشی در کل کشور به میزان کافی است، اما از مردم عزیز می‌خواهیم، که اجازه دهند که این حیوانات توسط همکاران بنده که آموزش دیده هستند، زنده گیری شده و به حیات وحش بازگردانده شوند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول