اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

استاندار تهران: ۵ مرکز انتقال خون در استان راه‌اندازی می‌شود

استاندار تهران گفت: به منظور افزایش ظرفیت‌های اهدای خون، طی سال جاری ۵ مرکز انتقال خون در شهرستان‌های پرند، پردیس، اسلامشهر، ورامین و شهریار راه‌اندازی و ۳۰ نفر نیروی انسانی در این حوزه جذب می‌شود.

استاندار تهران: ۵ مرکز انتقال خون در استان راه‌اندازی می‌شود

محسن منصوری استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران با اشاره به استقبال خوب مردم از پویش اهدای خون در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا و برخی محدودیت‌ها طی دو سال اخیر، میزان اهدای خون کاهش قابل توجهی داشته است که این موضوع می‌تواند برای حوزه سلامت مشکل ایجاد کند.

وی در ادامه گفت: با کمرنگ شدن کرونا، این موضوع در حال رفع شدن است اما با کمال تاسف زیرساخت‌های این حوزه نیز در سال‌های گذشته افت کرده و بعضی از مراکز تعطیل و جمع آوری شده است.

استاندار تهران با تاکید بر توسعه مراکز اهدای خون در شهرستان‌‌ها برای تامین خون مورد نیاز بیماران پایتخت افزود: باید فضاهای مناسب برای استقرار مرکز اهدای خون ایجاد شود که باتوجه به افزایش مراجعات بیماران و رشد تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان تهران، پیگیر توسعه زیرساخت‌ها و افزایش نیروی انسانی هستیم.

منصوری با اشاره به حضورش در اداره کل انتقال خون استان تهران که به منظور تقدیر از زحمات کارکنان این مرکز و همچنین برای اهدای خون انجام گرفت، افزود: در این بازدید، طی جلسه‌ای با مدیرعامل سازمان و مدیرکل انتقال خون تصمیمات خوبی برای سال ۱۴۰۱ اتخاذ شد.

وی تصریح کرد: مقرر شد طی سال جاری ۵ مرکز را در استان تهران مجدد فعال کنیم و دولت نیز زیرساخت‌های آن را فراهم کند که در این راستا پایگاه انتقال خون در پرند، پردیس، اسلامشهر، ورامین و شهریار فعال می‌شود و بهارستان، ملارد و مناطقی از شهر تهران نیز طی فاز دوم در سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

استاندار تهران با بیان اینکه علاوه بر کمبودهای زیرساختی، منابع انسانی مورد نیاز باید در حوزه انتقال خون تامین شود، گفت: طی سال جاری همزمان با افزایش پایگاه‌های انتقال خون، حدود ۳۰ نفر نیروی انسانی در این مجموعه جذب خواهد شد که باعث افزایش ظرفیت می‌شود.

پیش‌بینی حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس

منصوری در ادامه بیان کرد: به‌خاطر برداشته شدن سایه کرونا، امسال شاهد افزایش احیاداران در شب‌های قدر بودیم که هم آمارهای دستگاه‌های مربوطه و هم مشاهدات میدانی، افزایش چشمگیر مردم در مراسمات را گزارش دادند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کرونا دو سال از راهپیمایی روز قدس محروم بودیم، خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط فلسطین و جبهه مقاومت همچنین ایجادظرفیت‌های ویژه‌ برای راهپیمایی، پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد حضور گسترده مردم در مراسم راهپیمایی روز قدس باشیم و همه تدابیر اجرایی و انتظامی نیز انجام شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/ ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول