اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

قاضی‌عسکر: جایگاه زن در اسلام برای جهانیان روشن نشده است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه در زمینه حجاب کارهایی که انجام شده کافی نبوده است، گفت: هنوز جایگاه زن در اسلام برای جهانیان روشن نشده و هنوز نگاه مردان به زنان ابزاری و بسیار خطرناک است.

قاضی‌عسکر: جایگاه زن در اسلام برای جهانیان روشن نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) صبح امروز در آئین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان تهران که با حضور ۴۰۰ بانوی طلبه در سالن شیخ صدوق حرم مطهر سیدالکریم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: مردم باید با اسلام و این دین ارزشمند آشنا شوند و اولین راه دستیابی به کمال، دین شناسی و تفقد در دین خدا است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در ادامه گفت: دین‌شناسی و به دنبال علم رفتن برای آقایان و خانم‌ها واجب است و به قدری لذت بخش است که در احادیث آمده است بانوان در دوران ظهور به قدری به این دانش دستیابی دارند که در منازل بر این اصول حکم و رفتار می‌کنند.

حجت الاسلام قاضی عسکر تصریح کرد: باید متناسب با زمان پیش رویم و دانش را بر اساس این اجرا کنیم و به گونه‌ای عمل شود که در هر زمان در توسعه علوم دینی و معارف اسلامی موفق باشیم.

وی ادامه داد: با کمال تأسف با گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی هنوز نتوانستیم معارف دینی را برای مردم خود و دنیا بیان کنیم و هنوز جایگاه زن در اسلام برای جهانیان روشن نشده و هنوز نگاه مردان به زنان ابزاری و بسیار خطرناک است.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) ابراز داشت: نگاه قرآن به شخصیت زن استدلالی است و گاهی تصور می شود که زن برای مرد آفریده شده اما چنین نگاهی در اسلام نیست و از نظر اصل خلقت هر دو را یکسان می‌داند و زن از همان خمیرمایه مرد تشکیل شده است و امتیاز ویژه‌ای قائل نیست.

حجت الاسلام قاضی عسکر بیان کرد: ملاک برتری در جامعه اسلامی تقوا است و فرقی بین زن و مرد وجود ندارد که نمونه‌های آن در تاریخ نقل شده است.

وی با اشاره به موضوع حجاب تاکید کرد: ما در زمینه حجاب کارهایی داشتیم که به نظر کافی نبوده و زن برای حضور در جامعه و دوری از تعرض‌ها باید حجاب داشته باشد تا به رشد و کمال برسد، اما متاسفانه پس از ۴۳ هنوز هم نتوانستیم این تفکرات را نهادینه کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان خاطرنشان کرد: باید زمینه رشد زنان در اسلام فراهم شود، زیرا که هر کجا عملکرد صحیح داشتیم به نتایج خوبی دست یافتیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول