اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

روایتی از دیدار رهبر انقلاب با لشکر سیدالشهداء در سال ۷۷/ در زمان ما ابرهای فتنه شناخته شده است

یکی از دیدارهای رهبری که آثار خیر و برکاتش پس از ۲۴ سال، همچون چراغی، راهنمای رزمندگان است، حضور رهبر معظم انقلاب در روز ۲۶ مهرماه ۱۳۷۷ در مراسم صبحگاه لشکر سیدالشهدا(ع) بود.

روایتی از دیدار رهبر انقلاب با لشکر سیدالشهداء در سال ۷۷/ در زمان ما ابرهای فتنه شناخته شده است

خبرگزاری فارس-تهران؛ بیانات مقام معظم رهبری همواره به عنوان سرلوحه کار و چراغ راه تمام امور، در همه زمینه‌ها و برای همه اقشار کارساز و راهگشا بوده است زیرا حضرت آیت الله خامنه‌ای در همه دیدارهایشان، با بیانات ارزشمندی همواره بر زنده کردن امید و اعتماد مردم تاکید دارند و با هدایت‌های داهیانه خویش راه را از بیراهه نشان داده‌اند.

۲۴ سال پیش چنین روزی

یکی از این دیدارها که آثار خیر و برکاتش پس از ۲۴ سال، همچون چراغی پرفروغ، راهنمای رزمندگان است، طوری که همه ساله به یمن این روز مبارک، مراسم پاسداشت برگزار می‌کنند؛ حضور رهبر معظم انقلاب در ۲۶ مهرماه ۱۳۷۷ در مراسم صبحگاه لشکر۱۰ سیدالشهدا(ع) است.

فرمانده معظم کل قوا در صبح بیست و ششمین روز از پاییز سال ۷۷ با حضور در مراسم صبحگاه لشکر۱۰ سیدالشهدا(ع)، از رزم‌آوران دلاور اسلام و جوانان مؤمن و انقلابى، به‌عنوان اسوه‌هایى پرافتخار و حجت بر دیگران نام بردند و خاطره ماندگاری از یک روز فراموش نشدنی در بین رزمندگان این لشکر به یادگار گذاشتند.

نماز صبح لشکر به امامت حضرت آقا

بیست و ششم مهر ۱۳۷۷ روز متفاوتی برای نیروهاى لشکر۱۰ سیدالشهدا(ع) بود، روزی که طلوع خود را با رهبر آزاده‌ای آغاز می‌کنند که هر جمله از بیاناتشان قوّتی بر دل‌های مسلمین و تیری بر قلب دشمنان است. کسانی که در این روز تاریخی در مراسم صبحگاه حضور داشتند، با خاطرات خوش از آن روز سخن می‌گویند و آنچه به یاد دارند را با شور و اشتیاق بیان می‌کنند.

نیروهای لشکر۱۰ در این روز، نماز صبح خود را به امامت پیشوای مسلمین جهان اقامه کردند و سپس در میدان صبحگاه حاضر شدند. فرمانده معظم کل قوا در آغاز مراسم، از یگان‌هاى مستقر در میدان صبحگاه بازدید کردند و در برابر یادواره شهدا با قرائت فاتحه، یاد و مقام شامخ شهیدان را گرامى داشتند.

در ادامه این مراسم، عملیات نمایشى دفاع شخصى، جنگ سرنیزه و پرواز پاراموتور انجام شد و شمارى از چتربازان نیروى مخصوص لشکر۱۰ سیدالشهدا(ع) در میدان صبحگاه فرود آمدند و در بخش دیگری از مراسم، یگان‌هاى مستقر در میدان از مقابل کلام الله مجید و فرمانده معظم کل قوا رژه رفتند و قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

 

تعبیر بیانات رهبری پس از ۲۴ سال

رهبر معظم انقلاب اسلامى که همواره جهاد را لازمه ایستادگى در برابر تحرک‌هاى خطرناک دنیاى سیاست و اقتصاد می‌دانند، در دیدار با رزمندگان لشکر ۱۰، الگوهای پاک و نورانى جهادی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را باعث افتخار سپاه دانستند.

آیت الله خامنه‌ای در این دیدار تاکید کردند: «بدون جهاد، هیچ چیز به دست انسان نمی‌آید؛ نه دنیا و نه آخرت. در مقابل گرگِ بی‌ دست و پای بیابان هم نمی‌شود ایستاد؛ چه رسد به گرگ‌های بسیار بسیار خطرناک دنیای سیاست و دنیای اقتصاد و سرپنجه‌های خونینی که میلیون‌ها انسان را دریدند و نابود کردند و خوردند و بردند! مگر یک ملت بدون جهاد می‌تواند سرش را بالا بگیرد؟ مگر یک ملت بدون جهاد می‌تواند در میان ملت‌های دنیا شأن و موقعیتی پیدا کند؟»

مگر یک ملت بدون جهاد می‌تواند سرش را بالا بگیرد و در میان ملت‌های دنیا شأن و موقعیتی پیدا کند؟

گروه‌های جهادی که مقام معظم رهبری همواره به آن تاکید داشته و در بیانات ۲۶ مهر ۱۳۷۷ نیز به آن اشاره کرده‌اند، امروز ثمره آن را می‌بینیم. فعالیت بیش از ۴۲ هزار گروه جهادی در سراسر کشور در راستای فرامین امام خامنه‌ای تشکیل شده که در استان‎‌های محروم فعالیت‌های متعددی در همه زمینه‌ها انجام می‌دهند و بارزترین آن رزمایش‌های کمک مؤمنانه است که در طی بیش از دو سال گذشته، نزدیک به ۳۰ میلیون بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده است.

رهبر معظم انقلاب در هیچ شرایطی، از فتنه‌های دشمنان غافل نبودند و در هر برهه‌ای از زمان نسبت به آن هشدار داده‌اند. چنانکه در بخشی از سخنانشان در صبحگاه لشکر۱۰، به موضوع فتنه اشاره کردند و یادآور شدند: جهاد اکبر در زمان پیامبر دشوار می‌نمود؛ چون ابرهای فتنه ناشناخته بود. اما امروز آن‌طور نیست. امروز در زمان ما ابرهای فتنه شناخته شده است و جهاد مثل سرچشمه فیّاضی ادامه پیدا کرده است.

 

امروز ابرهای فتنه شناخته شده است و جهاد مثل سرچشمه فیّاضی ادامه پیدا کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامى که همیشه نسبت به توطئه‌های دشمنان هشدار می‌دهند، به فرماندهان و نیروهای لشکر ۱۰ یادآور شدند که دشمن مأیوس نشده و در کمین است و اردوگاه دشمن هرگاه بتواند ضربه خود را خواهد زد. اگر دشمن بتواند با ابزار اقتصادی، فرهنگی، تبلیغات، سیاسی و با هر وسیله دیگر به این پرچمی که ایران اسلامی و ملت ایران برافراشت و به مسلمانان دنیا هویّت داد، آسیب خواهد زد. همانگونه که پس از ۲۴ سال، امروز تعبیر سخنان رهبری را با انواع جنگ‌های ترکیبی دشمن، به عینه مشاهده می‌کنیم.

آیت الله خامنه‌ای در ادامه مراسم صبحگاه لشکر سیدالشهدا(ع)، سردار فضلی را که فرمانده پیشین این لشکر بوده، از نمونه‌‌های فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: «امام ما فرمود فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی، نه یک حادثه نظامی‌ که یک حادثه انسانی است؛ یعنی پیدایش این جوانان، خلقِ این انسان‌های نورانی. فتح‌الفتوح، این جوانان بودند؛ همین سرداران شهیدی که این لشکر را به‌وجود آوردند؛ همین سردار «علی فضلی»، اینها مایه عزت و شرفنـد؛ داشتن اینها افتخار است.»

همچنین مقام معظم رهبری، پس از آیین نظامی صبحگاه، در مراسمی در جمع فرماندهان رده‌هاى مختلف لشکر سیدالشهدا(ع) که در حسینیه آن لشکر برگزار شد، سخنان مبسوط و مهمى پیرامون معارف قرآنى ایراد کردند.

 

پاسداشت بیست و چهارمین خاطره ماندگار

در دین اسلام قدمگاه‌ها را گرامی می‌دارند و برای آن ارج و قرب قائل هستند؛ به همین دلیل برای پاسداشت بیست و چهارمین سالگرد شرفیابی رهبری در لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) و به منظور عملیاتی کردن فرامین ایشان و معرفی اهداف و عملکرد مجمع رزمندگان لشکر، آئین گرامیداشتی با حضور فرماندهان، بسیجیان و رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس با سخنرانی سردار فضلی امروز ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۱ در محل ستاد سپاه سیدالشهدا(ع) برگزار می‌شود.

سردار «علی فضلی» یکی از فرماندهان لشکر ۱۰ است که در دوران دفاع مقدس، در عملیات انتقال مجروحان به تهران توسط بالگرد، که فقط جای انتقال یک مجروح وجود داشت، با اینکه بر اثر اصابت ترکش خمپاره ۶۰ به سرش مجروح شده بود، از بالگرد پیاده شد و جای خود را به مجروح دیگری داد و برای همیشه بینایی یک چشمش را از دست داد.

تعبیر حضرت آقا درباره لشکر۱۰ سیدالشهدا(ع) 

سردار فضلی درباره تبدیل تیپ به لشکر۱۰ می‌گوید: بعد از عملیات فکه و همزمان با آماده‌سازی عملیات کربلای یک، ملاقاتی محضر آیت ‌الله خامنه‌ای داشتیم که البته آقا آن زمان رئیس جمهور بودند، آقا فرمودند؛ شما که تیپ نیستید شما خودتان یک لشکر هستید. شما بیش از یک لشکر عملیات کردید و اصلاً شما باید لشکر بشوید. لذا در عملیات کربلای یک، رسماً تیپ به عنوان لشکر۱۰ وارد عملیات شد.

این یگان در فروردین‌ماه ۱۳۶۱ تحت عنوان تیپ ۱۰ سیدالشهدا شکل گرفت و در شهریورماه ۱۳۶۱ به لشکر ارتقا یافت و در عملیات‌های بیت‌المقدس، والفجر مقدماتی، خیبر، بدر، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ ، کربلای ۸، بیت‌المقدس ۲ و بیت‌المقدس ۶ به‌عنوان یگان عمل‌کننده در نبرد شرکت داشت و از سال ۱۳۸۷ نیز با نام سپاه سیدالشهدا(ع) به‌عنوان سپاه دوم استان تهران فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول