اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

جزئیات ماجرای فوت «آرنیکا قائم مقامی» از زبان پدرش و قاضی پرونده

شبکه‌های معاند و ضدانقلاب برای اجرای پروژه کشته سازی زنجیره‌ای که به آن دامن می‌زنند، هر از گاهی یک ماجرای دروغین مطرح می‌کنند و پس از روشن شدن زوایای آن برای مردم، سراغ فرد دیگری می‌روند.

جزئیات ماجرای فوت «آرنیکا قائم مقامی» از زبان پدرش و قاضی پرونده

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران به نقل از رسانه قوه قضاییه، در پی بروز اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در کشور شاهد پدیده‌ای تکراری به نام کشته سازی‌‌های زنجیره‌ای در فضای مجازی هستیم؛ تاکتیکی که سال‌هاست دشمن برای ایجاد ناامنی و جو روانی منفی در کشور از آن استفاده می‌کند.

شبکه‌های معاند و ضد انقلاب برای اجرای پروژه کشته سازی زنجیره‌ای که به آن دامن می‌زنند، هر از چند گاهی یک ماجرای دروغین مطرح می‌کنند که پس از روشن شدن زوایای آن برای مردم، سراغ فرد دیگری می‌روند.

نیکا شاکرمی، سارینا اسماعیلی زاده، اسراپناهی، نگین عبدالملکی و .. اسامی تعدادی از یادشدگان در این پروژه هستند که سازندگانش در پردازش و نگارش سناریوی خود، از انجام هرگونه اقدام غیر انسانی، دروغ و جعل واقعیتی نمی‌هراسند.

بدنبال اخبار دروغ از کشته سازی دختران نوجوان در حوادث اخیر، نام آرنیکا قائم مقامی، ۱۷ ساله در تهران نیز یکی دو روزی است پر رنگ شده است؛ سازندگان این شایعه مدعی کشته شدن او با ضربات باتوم به سر هستند که بررسی‌های انجام شده و اذعان والدین آرنیکا، مشخص می‌کند که این ماجرا نیز یک دروغ بزرگ دیگر است.

شرح ماجرا از زبان پدر آرنیکا

ساسان قائم مقامی، پدر مرحومه آرنیکا درباره نحوه فوت دخترش گفت: صبح روز شنبه ۲۳ مهرماه، با همسرم به اتاق دخترم رفتیم که او را برای رفتن به مدرسه بیدار کنیم که دیدیم پنجره اتاق باز است و او از آنجا به حیاط منزل سقوط کرده است.

پدر آرنیکا قائم مقامی با بیان اینکه سرامیک‌های کف حیاط که بر اثراین حادثه شکسته شده هنوز قابل مشاهده هستند، گفت: در پی این اتفاق سریعاً با اورژانس تهران تماس گرفتیم و آنها به منزل‌مان آمدند، از اورژانس خواستم دخترم را به بیمارستان گاندی ببرند اما آنها با توجه به وضعیت جسمانی دخترم گفتند که نمی‌توان او را به فاصله دور برد و باید به نزدیک‌ترین بیمارستان انتقال داده شود.

وی تصریح کرد: اورژانس، بیمارستان گلستان نداجا را پیشنهاد کرد که به سمت بیمارستان حرکت کردند و من هم دنبال‌شان رفتم و حدود ۵-۶ دقیقه بعد به بیمارستان رسیدیم، در اورژانس بیمارستان فرزندم دچار ایست قلبی شد که همانجا احیایش کردند و لگن او هم که در رفته بود، جا انداختند و سریعاً به ICU منتقلش کردند.

پدر نیکا: مرگ دخترم هیچ ارتباطی با اغتشاشات ندارد

پدر آرنیکا قائم مقامی تصریح کرد: فرزندم چند روز در ICU بود و شنبه هفته بعد یعنی یکم آبان ماه فوت کرد، در حالیکه توئیتی که پخش شد و خبر از فوت او می‌داد روز جمعه منتشر شده بود و فرزندم در آن روز هنوز زنده بود.
وی با تاکید بر اینکه فوت فرزندم هیچ ارتباطی به شرکت در اغتشاشات ندارد، گفت: دخترم در این اغتشاشات شرکت نمی‌کرد و بسیار درس‌خوان، هنرمند و ورزشکار بود.

قائم مقامی در مورد انتشار تصاویر دخترش در بیمارستان گفت: نمی‌دانم چه کسی از او در آن وضعیت عکس انداخته و این خبر را منتشر کرده است. من از شخصی که این عکس را گرفته شکایت دارم و از قاضی پرونده خواستم که پیگیر این قضیه باشد.

وی با بیان اینکه وارد شدن ضربات به سر فرزندم را تکذیب می‌کنم، گفت: او از بلندی سقوط کرده است و علت فوتش همین عامل بوده است.

پدر آرنیکا قائم مقامی تأکید کرد: فرزندم در روزهای قبل از حادثه کاملاً شاد بود و علت سقوط او هنوز مشخص نیست. او یک گربه داشت، نمی‌دانم شاید دنبال گربه‌اش لب پنجره رفته و افتاده است.

 

فیلم| صحبت‌های پدر آرنیکا

 

میثم حسین‌پور، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جرائم جنایی تهران در خصوص علت فوت آرنیکا قائم مقامی اظهارکرد: حسب اینکه تمامی قتل‌ها به بازپرسی کشیک قتل اعلام می‌شود، شنبه یکم آبان ماه نیز از کلانتری ۱۰۲ پاسداران تماسی با بنده گرفته شد، مبنی بر اینکه پدر متوفی (آرنیکا قائم مقامی) به کلانتری مراجعه کرده و مجوزات لازم برای کفن و دفن می‌خواهد.

بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جرائم جنایی تهران افزود: به روال همه پرونده‌ها، دستورات لازم صادر شد و بعد از آن نیز پدر متوفی برای انجام مراسم خاکسپاری اقدام کرد.

حسین پور با اشاره به اخبار کذب مطروحه در فضای مجازی مبنی بر علت کشته شدن مرحوم آرنیکا قائم مقامی گفت: تحقیقات کاملی انجام شد و مشخص شد، متوفی روز شنبه ۲۳ مهر به علت سقوط از پنجره اتاق خواب به حیاط منزل‎شان به بیمارستان منتقل شده و چندین روز در بیمارستان تحت مراقبت بوده و شنبه یکم آبان فوت کرده است؛ باقی اخبار در این رابطه کذب است.

بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جرائم جنایی تهران با اشاره به شبهه مطروحه درباره علت انتقال مرحومه به بیمارستان گلستان نداجا اضافه کرد: در کل کشور مرسوم است، فرد مصدوم را به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل می‌کنند، از محل سقوط متوفی تا آن بیمارستان تنها ۶ دقیقه فاصله است که نزدیکترین مرکز درمانی به محل بروز حادثه برای مرحومه بوده است.

وی با بیان اینکه در تحقیقات متوجه شدیم فاصله پنجره اتاق متوفی تا تخت او یک متر و نیم و ارتفاع آن هم پایین است، گفت: دستورات لازم درباره سم‌شناسی صادر شده است تا متوجه شویم علت سقوط افت فشار، راه رفتن در خواب، مصرف قرض یا چه عامل دیگری بوده است.

حسین پور اضافه کرد: علت فوتی که پزشکی قانونی مشخص کرده است پارگی طحال و کبد بر اثر سقوط بوده است، به شکستگی لگن هم اشاره شده است. در شرح جسد، بحث ضربه به سر اعلام نشده است.

بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جرائم جنایی تهران گفت: پدر متوفی از افرادی که اخبار کذب درباره فوت دخترش را نشر دادند، شکایت دارد چرا که خود او متوجه انداختن عکس از فرزندش حین درمان نشده است، دستوراتی در این خصوص به پلیس فتا اعلام شده تا افراد خاطی را شناسایی کنند.

حسین پور اضافه کرد: حسب اظهارات پدر متوفی، مرحومه از ۴ روز قبل از سقوط در منزل بوده و جزو شرکت کنندگان در اغتشاشات اخیر نبوده است.

 

 

پایان پیام/ ت 69

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول