اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آخرین وضعیت پرونده کثیرالشاکی کینگ‌مانی/ جلسه محاکمه ۸ متهم برگزار می‌شود

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: جلسه محاکمه ۸ متهم پرونده رمزارز کینگ‌مانی، ۳ خرداد در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی توسط هیئت قضایی این شعبه برگزار خواهد شد.

آخرین وضعیت پرونده کثیرالشاکی کینگ‌مانی/ جلسه محاکمه ۸ متهم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران به نقل از رسانه قوه قضائیه، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: پرونده موسوم به کینگ‌مانی یکی از پرونده‌های کثیرالشاکی در سطح کشور است که به صورت ویژه تحت رسیدگی قضایی قرار داشته و با ارجاع این پرونده به مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، جلسات دادگاه این پرونده به زودی آغاز خواهد شد.

وی گفت: تعداد شکات و مالباختگان پرونده کینگ مانی حدود ۵ هزار نفر هستند و اولین جلسه رسیدگی به پرونده کینگ‌مانی در روز چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی توسط هیئت قضایی این شعبه برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه برای تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های کثیرالشاکی و مهم، اهتمام لازم برای انجام تحقیقات و صدور کیفرخواست مربوطه و ارسال پرونده برای رسیدگی در دادگاه صورت پذیرفت و دادگستری کل استان تهران رسیدگی به پرونده‌های مهم و کثیرالشاکی از جمله این پرونده را تاحصول نتیجه نهایی و وصول مطالبات مالباختگان، با جدیت دنبال خواهد کرد و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. 

القاصی تصریح کرد: این پرونده تاکنون ۸ متهم داشته که در جلسه دادگاه با حضور شکات و مالباختگان پای میز محاکمه دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی خواهند نشست.

کیفر خواست این پرونده با عنوان اتهامی اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور صادر شده و شکات آن از نقاط مختلف کشور هستند.

به گزارش فارس، چندی پیش رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص این پرونده بیان کرد: متهمان اصلی این پرونده در بازداشت هستند و یا بعضا به‌دلیل رفع موانع موجود در پرونده با وثایق سنگین آزاد هستند. پیرو پیگیری‌های انجام شده، حسب توافق شکات و مالباختگان، مانده مطالبات به ارزش کیف پول به زمان مسدودی تعیین شده است و هم اکنون در مرحله استخراج مانده کیف پول شکات، توسط کارشناس رسمی دادگستری است.

وی با بیان اینکه پرونده کثیرالشاکی کینگ‌ مانی بیش از چهار هزار مالباخته دارد، اظهار کرد: مجموع مطالبات شکات در حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که تقریباً معادل آن از اموال متهمان، شناسایی، توقیف و در مرحله‌ مزایده قرار دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول