اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

تریبون رسانه‌ای در یزد راه‌اندازی می‌شود/پلمپ ۴۴۶ واحد متخلف در یزد

فرماندار یزد با پیشنهاد خبرنگار فارس از ایجاد تریبون رسانه ای در سطح شهر برای مقابله با افزایش شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: کاهش شیوع کرونا مستلزم همکاری تمام عناصر مدیریتی و اجتماعی است.

تریبون رسانه‌ای در یزد راه‌اندازی می‌شود/پلمپ ۴۴۶ واحد متخلف در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدمحمد رستگاری عصر امروز در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه استان با اشاره به نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی و آموزش شهروندی برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، اظهار کرد: توسعه فرهنگی و مشارکت عمومی لازمه کاهش و قطع چرخه شیوع کرونا در استان یزد و کشور است.

وی در پاسخ به پیشنهاد خبرنگار فارس به منظور ایجاد تریبون رسانه‌ای در سطح شهر و ارتباط مستقیم مردم با خبرنگاران، افزود: این اقدام نیازمند همبستگی بین رسانه‌های استان است و فرمانداری یزد تمام قد از شکل گیری این تریبون رسانه‌ای حمایت می‌کند.

فرماندار یزد با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در استان و این‌که تصمیم‌های زمان بحران ۱۰۰ درصد درست نیست، گفت: قصد ستاد استانی مقابله با کرونا در تصویب دستورالعمل‌های مختلف برخورد با بازاریان و کسبه نیست، با این وجود نواقص محدودیت‌ها را شناسایی و برطرف خواهیم کرد.

رستگاری با بیان این‌که سهل انگاری مردم در جلوگیری از کرونا باعث بحرانی شدن وضعیت بیماری و اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در استان شده است، تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند در همراهی کردن مردم برای اجرای بهتر محدودیت‌ها و قطع کامل زنجیره بیماری کرونا نقش موثری ایفا کنند.

وی اظهار کرد: طی دوهفته اخیر ۲۰۰ تیم گشت مشترک همراه با بازرسین بهداشت، اتاق اصناف، اماکن و فرمانداری سه هزار و ۸۸۱ بازرسی انجام دادند که منجر به پلمپ ۴۴۶ واحد متخلف شده است.

فرماندار یزد از ایجاد قرارگاه‌های مختلف در محلات شهر یزد خبر داد و افزود: این قرارگاه‌ها به صورت عملیاتی در محلات مختلف تشکیل و قرار است با هماهنگی هلال احمر، پزشکان بسیجی ودیگر نهادهای اجتماعی و فرهنگی، محلات را از نظر درمان و بهداشت تحت کنترل قرار دهند.

محسن دهقان، رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری یزد نیز در این نشست گفت: برای ایجاد محدودیت‌ها جلساتی با حضوراتاق اصناف، روسای اتحادیه ها، معتمدین بازار تشکیل شده و وضعیت کرونای استان به گونه‌ای است که نمی‌توان برای هر صنف نسخه‌ای جداگانه پیچید.

وی افزود: مردم باید با تغییر شیوه زندگی با کرونا زندگی مسالمت آمیزی را آغاز کنند و کسبه با تغییر روش‌های کسب و کار و روی آوردن به کسب و کارهای اینترنتی اوضاع کرونایی را سپری کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول