اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

سه بیمار یزدی در شبانه روز گذشته قربانی کرونا شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: هرگونه غفلت در رعایت دستورالعمل های بهداشتی قبل از واکسیناسیون گسترده استان را وارد موج جدید بیماری می کند.

سه بیمار یزدی در شبانه روز گذشته قربانی کرونا شدند

دکتر محمود نوری شادکام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به این‌که در حال حاضر ۲۳۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند، اظهار کرد: تعداد ۷۶ بیمار نیز به دلیل وضعیت بیماری در بخش مراقبت های ویژه با این بیماری هزار چهره دست و پنجه نرم می کنند.

وی با اعلام این‌که در شبانه روز گذشته سه بیمار بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند، افزود: رفتار شناسی ویروس کرونا در استان نشاده داده که تا قبل از واکسیناسیون مطمئن، موثر و گسترده هر گونه غلفت در رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند موج جدیدی از بیماری را در استان گسترش دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد، با بیان این‌که استان تحمل موج جدید دیگری را ندارد، گفت: در صورت تردید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به نظر می رسد موج جدید در اواخر دی ماه و اوایل بهمن سال جاری اوج بگیرد.

سن بیش از ۷۰ درصد موارد فوتی استان بالای ۷۰ سال است که برخی از آن ها دارای بیماری زمینه ای و برخی حتی بدون بیماری زمینه ای هستند.

اجرای محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شهروندان علت کاهش چشمگیر بستری‌های کرونایی در استان است و انتظار می رود این همکاری تا ورود واکسن کرونا و قطع زنجیره بیماری ادامه یابد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول