اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

وزارت صنعت در بحث صدور مجوز اکتشافات معدنی شفاف‌سازی کند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از واردات دو برابری مواد معدنی پتروشیمی نسبت به صادرات آن انتقاد کرد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در خصوص صدور مجوز اکتشافات معدنی شفاف‌سازی کند.

وزارت صنعت در بحث صدور مجوز اکتشافات معدنی شفاف‌سازی کند

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدصالح جوکار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بیان این‌که واحدهای فولادی استان یزد کمبود خوراک دارند، اظهار کرد: وزارت صمت باید با تدوین برنامه‌های منسجم و کارشناسی نسبت به رفع این چالش اقدام کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی و فولادی استان یزد، افزود: چرخه فولادی باید متناسب با نیاز یزد در این استان ایجاد و تکمیل شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در ادامه توجه بیش از پیش به بحث مسئولیت اجتماعی معادن، گفت: معادن باید بیش از پیش مسئولیت‌های اجتماعی خود را در بحث تأمین اعتبار لازم برای انتقال آب به استان یزد را انجام دهند.

جوکار واردات دو برابری مواد معدنی پتروشیمی نسبت به صادرات را از دیگر چالش‌های اقتصادی استان یزد دانست و بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور نباید میزان واردات مواد معدنی پتروشیمی نسبت به صادرات آن افزایش داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت نساجی را از جمله مهمترین دغدغه‌های استان یزد دانست و بیان کرد: راه‌اندازی شهرک پوشاک در استان یزد نقش مهمی احیای جدی صنعت نساجی استان یزد ایفا می کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس توجه به صنایع های‌تک به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی را از دیگر الزامات اجرایی توسعه اقتصادی استان یزد عنوان کرد و گفت: عمده بیکاران استان یزد فارغ التحصیل دانشگاهی هستند که باید برای آنها برنامه‌ریزی جدی انجام شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزایش اختیارات استانی را لازمه ارائه خدمات بیشتر و بهتر ادارات کل استانی صنعت، معدن و تجارت دانست و بیان کرد: برنامه توسعه اقتصادی استان ها باید متناسب با ظرفیت آنها تدوین و برنامه ریزی شود.

جوکار با بیان این‌که وزارت صمت باید در بحث اکتشافات شفاف سازی کند، تأکید کرد: نباید اطلاعات مربوط به اکتشافات در اختیار یک سری افراد خاص قرار بگیرد.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول