اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

شناسایی روزانه 300 بیمار کرونایی در یزد/کرونا همچنان در مدار صعودی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید یزد با بیان این‌که هیچ مسیری به جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مهار کرونا وجود ندارد، گفت: اگر دستورالعمل‌ها را رعایت نکنیم قادر به مهار موج پنجم نخواهیم بود.

شناسایی روزانه 300 بیمار کرونایی در یزد/کرونا همچنان در مدار صعودی

دکتر محمود نوری شادکام در خصوص وضعیت کرونایی استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، اظهار کرد: موج پنجم کرونا یکی از گسترده‌ترین و شدیدترین موج‌هایی است که تاکنون در سطح استان و کشور تجربه شده است.

وی افزود: با بیان این‌که تقریبا روزانه ۳۰۰ بیمار کرونایی در استان یزد شناسایی شده و در مراکز اورژانش تحت درمان دارویی قرار می‌گیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این‌که هیچ مسیری به جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مهار کرونا وجود ندارد ،گفت: اگر دستور العمل‌ها را رعایت نکنیم حجم بیماران کرونایی در استان یزد روز به روز افزایش می‌یابد و کنترل آن بسیار دشوارتر از شرایط حاضر می‌شود.

ابتلای کودکان شش تا ۹ ماهه در موج پنجم کرونا

محمدرضا احمدی مسئول مرکز خدمات جامع سلامت یزد نیز ابتلای کودکان شش تا ۹ ماهه به ویروس کرونا را یکی از مهمترین دغدغه‌های ایجاد شده در موج پنجم کرونا دانست و افزود: آمار بستری‌های کرونایی در مراکز درمانی نگران کننده شده و مردم باید بیش از پیش رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزایش مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و جامع سلامت را بیانگر کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت: مهار کامل کرونا در گرو احساس مسئولیت عمومی و رعایت بهداشت فردی است که باید در اولویت اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.

مسئول مرکز خدمات جامع سلامت یزد توجه به مصوبات ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا را ضروری دانست و بیان کرد: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی هم باید با تدوین راهکارهای کارشناسی و منسجم نظام سلامت را در مهار شیوع کرونا یاری کنند.

کرونا همچنان در مدار صعودی

دکتر ابراهیم سلمانی با بیان این‌که در حال حاضر ۵۱۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند، اظهار کرد: از این تعداد، ۹۷ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

وی وضعیت استان یزد در بحث شیوع کرونا قرمز دانست و افزود: در شبانه روز گذشته، ۲۰۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در حال حاضر شهرستان‌های ابرکوه، اشکذر، بافق و بهاباد در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

سلمانی خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها  شیوه‌نامه‌های بهداشتی را همچنان رعایت  و از حضور در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/الف

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول