اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

واکنش رئیس کانون وکلای یزد از پذیرش وکیل بدون آزمون ورودی در کشور

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد با بیان این‌که پذیرش وکیل بدون آزمون اقدامی نادرست است و ترویج بی عدالتی است، گفت: این که نمایندگان حقوقی بعد از بازنشستگی وارد عرصه وکالت می شوند در حقیقت محدود کردن فضای کاری برای وکلای جوان است که با آزمون وارد این حرفه شدند.

واکنش رئیس کانون وکلای یزد از پذیرش وکیل بدون آزمون  ورودی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، علی زارع مهرجردی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های کانون وکلای دادگستری استان و همچنین بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شد، با اشاره به نقش اصحاب رسانه در توسعه همه جانبه کشور، اظهار کرد: حراست از حقوق شهروندی یکی از مهمترین رسالت خبرنگاران در جوامع است.

وی پذیرش، تربیت و نظارت بر عملکرد وکلا را سه وظیقه جدی کانون وکلای دادگستری دانست و افزود: پذیرش وکیل به دو شیوه برگزاری آزمون و غیرآزمون مطابق ماده هشت قانون استقلال وکلا انجام می شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد با بیان این‌که پذیرش وکیل بدون آزمون اقدامی نادرست است و ترویج بی‌عدالتی است، گفت: این که نمایندگان حقوقی بعد از بازنشستگی وارد عرصه وکالت می‌شوند در حقیقت محدود کردن فضای کاری برای وکلای جوان است که با آزمون وارد این حرفه شدند.

زارع مهرجردی در ادامه با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه قضا برای دوره عملی کارآموزی وکلا تصریح کرد: متأسفانه وکلای جوان برای اجرای دوره کارورزی خود که حضور در جلسه دادگاه است با چالش جدی مواجه هستند.

وی نظارت بر عملکرد وکلا را وظیفه کانون وکلای دادگستری دانست و بیان کرد: با توجه به این‌که در کانون وکلا دادستانی انتظامی برای نظارت جدی بر عملکرد وکلای تحت پوشش فعال است، راه‌اندازی معاونت نظارت بر وکلا در دادگستری اقدامی نادرست است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که متأسفانه فرهنگ مراجعه به وکیل قبل و حین مشکل حقوقی در کشور ضعیف است، خاطرنشان کرد: ضعف نبود فرهنگ مراجعه به وکیل با افزایش تعداد وکلا برطرف نمی‌شود.

زارع مهرجردی به وظایف مدنی و اجتماعی کانون وکلا در استان یزد اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کلینیک حقوق شهروندی و حقوق کودک از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار این نهاد حقوقی است.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول