اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آزادی ۴۵ زندانی از محل عواید موقوفات در یزد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از آزادی چهل و پنج نفر از زندانیان مالی غیرعمد از محل عواید موقوفات این استان خبر داد.

آزادی ۴۵ زندانی از محل عواید موقوفات در یزد

حجت الاسلام حسین زارع زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد با اشاره به آزادی ۴۵ زندانی جرائم مالی غیرعمد توسط این اداره کل اظهار کرد: از سال ۹۸ تا کنون از محل درآمد موقوفات و براساس نیات واقفین برای آزادی زندانیان مالی جرایم غیرعمد اقدام شده است.

وی با بیان این‌که نتیجه جمع آوری عواید موقوفات با نیت کمک به مردم و آزادی زندانیان منجر به آزادی ۴۵ محکوم مالی شده است افزود: سال ۹۸ با جمع آوری ۱۲۰۰ میلیون ریال ۱۲ زندانی آزاد شدند و و سال گذشته تا به امروز نیز در مراحل مختلف ۳۳ زندانی از محل عواید موقوفات با جامعه و جمع خانواده خود بازگشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ وقف با نیات جدید ادامه داد: امروز نیازهای جدیدی شناسایی شده و بر اساس پیشرفت هایی که بشریت داشته و آنچه که ممکن است در آینده نیز با آن مواجه شود موضوعاتی از قبیل فناوری و تکنولوژی، بهداشت و درمان، تحصیل کودکان و ... وجود دارد که میتواند توسط واقفان خیراندیش مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز مشکلات اقتصادی که برای عموم مردم وجود دارد و بهترین روش برای اینکه عموم مردم از صدقه جاریه فیض ببرند، وقف مشارکتی است عنوان کرد: متاسفانه اکنون هجمه ای علیه وقف به راه افتاده و عده ای بدون اطلاع و آگاهی، وقف را به دلیل انجام فعالیت اقتصادی، متهم می کنند در حالی که اگر موقوفات درآمدزا شوند، هم به نیت واقف عمل می شود و هم به نفع مردم و جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین در خصوص وصول مطالبات موقوفات و درآمدزایی وقفیات استان یزد گفت: خوشبختانه از سال گذشته تاکنون درآمد موقوفات رشد چشمگیری داشته و تا ۱۰ برابر نیز بوده است اما بخشی از این افزایش درآمد ناشی از سرمایه گذاری روی موقوفات است که میزان درآمد این موقوفات با سرمایه گذاری بخش خصوصی بیشتر شده و به دنبال سرمایه گذاری روی موقوفات و احیای آن ها هستیم.

انتهای پیام/ص/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول