اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

یزد در تولید انرژی خورشیدی برتر کشور شد/ تقدیر از خبرگزاری فارس برای تولیدات رسانه‌ای صنعت‌آب و برق

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد گفت: با توجه به روند رشد تولید انرژی خورشیدی در استان یزد ، این استان با تولید 81.5 مگاوات رتبه برتر کشور را در تولید نیروگاههای خورشیدی کسب کرد.

یزد در تولید انرژی خورشیدی برتر کشور شد/ تقدیر از خبرگزاری فارس برای تولیدات رسانه‌ای صنعت‌آب و برق

به گزارش خبرگزاری فارس، ابوالفضل اسدی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تولیدات صنعت برق و آب استان یزد اظهارکرد: با تلاش‌هایی که طی سال جاری در بهره برداری از نیروگاه‌های انرژی خورشیدی در استان یزد داشته ایم هم اکنون حدود یک چهارم انرژی خورشیدی کشور در این استان تولید می شود.

وی افزود: وزارت نیرو نهایت تلاش خود را در تولید برق انجام داده به طوری که در حال حاضر ۱۰ نیروگاه خورشیدی در استان یزد فعال است که مجموع ظرفیت نصب شده این نیروگاه‌ها به ۸۱.۵ مگاوات رسیده است اما تولید انرژی برق نیازمند سوخت هایی همچون آب و مازوت است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد با اشاره به این‌که هیچکدام از نیروگاه‌های تولید برق استان یزد امکان استفاده از مازوت را ندارند، تصریح کرد: برای تولید هر مگاوات ساعت ، نیم لیتر آب نیاز است که این میزان در تابستان به سه لیتر هم می رسد.

اسدی تأکید کرد: بر این اساس، تولید و افزایش تولید انرژی خورشیدی که هزینه بالا و اشتغال پایین دارد نیازمند بهینه سازی مصرف و صرفه جویی است که بسیاری از هزینه‌های تولید را کاهش خواهد داد و لازمه این کار فرهنگ سازی  در استان است.

وی افزود: اگر توانستیم با کمک سایر دستگاه‌ها و نیز همکاری رسانه‌ها، سطح فرهنگ‌سازی مصرف بهینه و صرفه جویی را بالا ببریم آن موقع می‌توانیم در حوزه توسعه تکنولوژی و افزایش تولید انرژی خورشیدی هم گام برداریم.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو  در استان یزد ، میزان ظرفیت اسمی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی این استان را ۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: از این میزان یک هزار و ۹۶۵ مگاوات مصرف استان و مابقی به شبکه سراسری تزریق می شود.

به گفته وی ، ظرفیت اسمی تولید برق در نیروگاه های استان یزد شامل ۲ هزار و ۵۶۰ مگاوات نیروگاه حرارتی، ۸۱.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی و ۱۶۷ مگاوات نیروگاه های تولید پراکنده است. 

 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد یادآور شد: این شرکت در راستای فرهنگ‌سازی برای همکاران و ارباب رجوع، اقدامات متعددی برای کاهش ۱۰ درصدی مصرف پست‌ها، کاهش ۳۸ درصدی مصرف گاز در زمستان سال گذشته و کاهش ۲۷ درصدی مصرف برق تابستان سال 1400 در ساختمان‌های ستادی را اجرا کرده است.

 لزوم ارتقاء مدیریت هوشمند و مسئولیت اجتماعی در قبال مصرف آب و برق 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد هم در این نشست با تأکید بر لزوم توجه ویژه به مسئولیت اجتماعی در قبال مصرف گفت: شرکتهای آب و برق در کنار رسانه‌ها در قبال مردم مسئولیت‌هایی دارند و مردم هم در قبال مصرف انرژی مسئولیت هایی دارند.

محمدمهدی جوادیان‌زاده افزود: ۹۵ درصد وظایف این شرکت بر محور وظایف فنی و پنج درصد به فعالیت‌های فرهنگی و فرهنگ سازی در قبال بهینه سازی مصرف و صرفه جویی تعریف شده بنابر این ایجاد همگرایی در سایر دستگاه ها و همچنین همکاری رسانه ها در این خصوص ضروری است.

وی با اشاره به سند سازگاری با کم آبی اظهار داشت: در این برنامه ، رفع نگرانی بخش کشاورزی، بحث حفاظت از آب های زیرزمینی ،حفظ سطح زیرکشت موجود و به صفر رساندن افت آب های زیرزمینی تا سال ۱۴۰۵ در اولویت قرار گرفته است.

این مسئول تأکید کرد : اما مگر شرکت آب منطقه ای به تنهایی قادر به این کار است که مسلما خیر و باید ریل مدیریت استان به سمت مدیریت مصرف بهینه و صرفه جویی بچرخد چون این سند ، یک سند فرابخشی و نیازمند همکاری شبکه ای دستگاه ها می باشد.

مدیرعامل آب منطقه ای یزد ادامه داد: در این خصوص ، رسانه های استان باید با ایجاد چالش و سئوالات مرتبط با حوزه آب ، مدیران دستگاه های موضوع سند و همچنین مردم را در این بخش دخیل کرده و به همکاری و همراهی ترغیب کنند تا به مرور ، ارتقاء مدیریت هوشمند را در استان شاهد باشیم.

در پایان این مراسم از خبرنگاران و رسانه های برتر استان در حوزه تولیدات صنعت برق و آب تقدیر شد که از خبرگزاری فارس هم در بخش خبرگزاری ها تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول