اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رئیسی: ریشه کن کردن فقر مطلق اولویت جدی دولت سیزدهم است/ برنامه‌ریزی بلندمدت برای مدیریت حوزه آبی کشور

رئیس جمهور با بیان اینکه ریشه‌کن کردن فقر مطلق اولویت جدی و کوتاه مدت دولت است، گفت: در حال برنامه‌ریزی بلندمدت برای مدیریت حوزه آبی کشور هستیم و برنامه‌های کوتاه مدت نیز تدوین شده که به زودی اجرایی خواهد شد.

رئیسی: ریشه کن کردن فقر مطلق اولویت جدی دولت سیزدهم است/ برنامه‌ریزی بلندمدت برای مدیریت حوزه آبی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر خود به یزد با حضور در جمع نمایندگان اقشار مختلف مردم این استان با بیان این‌که ایران اسلامی نشان فاطمی دارد، اظهار کرد: عشق و علاقه مردم استان یزد در عرض ارادت به اهل بیت سند افتخار مردم این دیار است. 

وی با بیان این‌که تمام تحولات در استان یزد باید مبتنی بر اصالت و پیشینه این استان باشد، افزود: تمام توسعه یافتگی‌ها برای استان یزد ضرورت دارد و همه ابعاد توسعه باید در راستای حراست از میراث مردم این استان باشد.

رئیس جمهور توسعه فرهنگ دین مداری را لازمه پایداری توسعه همه جانبه دانست و گفت: تقدیم چهار هزار شهید، وجود علمای شاخص و خانواده ایثارگران، همگی بیانگر اهمیت حراست از اصالت فرهنگی در کشور و به ویژه استان کویری یزد است.

رئیسی روحیه قنات را نشانه فرهنگ و آداب و رسوم اصیل یزدی‌ها عنوان و تصریح کرد: این فرهنگ عامل توسعه اقتصادی است و باید به خوبی حراست و ترویج داده شود.

وی خلاقیت یزدی‌ها را از دیگر ویژگی‌های مردم این دیار دانست و بیان کرد: ما در بودجه ۱۴۰۱ بنا داریم به استانداران اختیاراتی بدهیم و این مهم در قالب صندوق ارائه خواهد شد، افزود: مازاد اموال دولت که فروش می‌رود در صندوق به اختیار استانداران واریز می شود.

رئیس جمهور در خصوص مسائل محرومین گفت: تمام برنامه‌های دولت باید دارای پیوست عدالت و محرومیت زدایی باشند و این مهم در اولویت اجرایی ما قرار دارد.

وی با بیان این‌که  توانمندسازی محرومین را جدی گرفته‌ایم، اظهار کرد: ریشه کن کردن فقر مطلق اولویت جدی و کوتاه مدت در برنامه‌های دولت سیزدهم است.

رئیسی با اشاره به ظرفیت نیروگاهی در یزد گفت: این استان می‌تواند قطب انرژی خورشیدی منطقه باشد و مسیر توسعه اقتصادی این استان باید به سمت اقتصاد دانش بنیان سوق داده شود.

رئیس جمهور تقویت گردشگری را از دیگر برنامه‌های حمایتی دولت در استان یزد دانست و بیان کرد: مشارکت بخش خصوصی در توسعه اقتصادی امری اجتناب ناپذیر است و ما از فعالین حوزه گردشگری که قصد سرمایه گذاری داشته باشند حمایت ویژه می کنیم.

وی با انتقاد از این که بانکها با تملک واحدهای تولیدی و صنعتی را تعطیل می کنند، تأکید کرد: بانک ها حق ندارند ثروت ملی را معطل کنند.

رئیسی در خصوص بحث آب شرب استان یزد، گفت: بحث مدیریت منابع آبی باید در دستور کار جدی مسئولان و دست اندرکاران حوزه های مختلف قرار گیرد و این مهم باید در اولویت اجرایی تمام استان های کشور قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان این‌که در حال برنامه‌ریزی بلندمدت برای مدیریت حوزه آبی کشور هستیم، خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز برنامه‌های کوتاه مدت تدوین شده که به زودی اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول