اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش ۲۰ درصدی رفع تصرف از منابع طبیعی استان زنجان

هدف از تاسیس این یگان ویژه حفاظت از منابع طبیعی دفاع مؤثرتراز جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور خصوصا با توجه به حملات متعددی قتل محیط‌بانان و جنگلبانان توسط سودجویان، قاچاقچیان چوب و شکارچیان غیرمجاز بود.

افزایش ۲۰ درصدی رفع تصرف از منابع طبیعی استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، یگان ویژه حفاظت از منابع طبیعی یکی از زیرمجموعه‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که با درخواست و تامین بودجه از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح از اواخر سال ۱۳۸۴ رسماً تشکیل شد.

 هدف از تاسیس این یگان دفاع مؤثرتراز جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور خصوصا با توجه به حملات متعددی قتل محیط‌بانان و جنگلبانان توسط سودجویان، قاچاقچیان چوب و شکارچیان غیرمجاز بود.

حفاظت از عرصه منابع طبیعی از طریق اجرای مقررات موضوعه بر اساس طرح‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه،گشت و مراقبت و اقدامات پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی به موقع به منظور حفظ و حراست از عرصه منابع طبیعی،کنترل بهره‌برداری از منابع طبیعی طبق قوانین موضوعه،بازرسی و کنترل محموله‌های جنگلی و مرتعی و کشف محموله‌های قاچاق غیر مجاز در معابر، جنگل‌ها و محورهای مواصلاتی با هماهنگی ناجا،جلوگیری از تردد و چرای غیر مجاز دام در عرصه منابع طبیعی طبق قوانین و مقررات مربوطه،بازرسی مستمر کارگاه‌های چوب بری و کارخانجات صنایع چوب بر اساس تبصره ۳ ماده ۵۴ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع از جمله وظایف یگان حفاظت از منابع طبیعی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، با اشاره به آمار 11 ماه گذشته از  سال‌جاری، تعداد پیشگیری از تصرف اراضی ملی را 175 مورد اعلام کرد.

مهدیون با بیان اینکه در این بازه زمانی در بحث قلع و قمع و رفع تصرف 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، افزود: فعالان در حوزه یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در طول سال به منظور کاهش آمار قاچاق چوب آلات جنگلی به صورت شبانه‌روزی فعال می‌باشند.

وی آمار کشف قاچاق چوب در این مدت را حدود 10 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: در اخراج دام های غیر مجاز از اراضی ملی استان نیز شاهد افزایش 52 درصدی بوده ایم .

به گفته فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، 270 مورد در 11 ماهه امسال وصول گزارشات مردمی قابل رسیدگی فقط از سامانه 1504 به ثبت رسیده است.

سرهنگ دوم مهدیون همچنین خاطر نشان کرد: 26 دستگاه ماشین آلات و ادوات توقیف شده و تعدادی متخلف نیز در این بازه زمانی دستگیر شده است.

انتهای پیام/ ۷۳۰۰۴/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول