اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

وضعیت زنجان و خرم‌دره قرمز است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه رعایت فاصله اجتماعی توسط شهروندان به سمتی رفته که گویی کرونا نیست، گفت: امروز میزان مبتلایان ۳۰ درصد شده است و وضعیت در زنجان و خرم‌دره قرمز است.

وضعیت زنجان و خرم‌دره قرمز است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان با حضور برخی از مدیران استانی و نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد.
در این جلسه وضعیت اقتصادی هفته‌نامه‌های استان و مشکلات پیش روی آنها بررسی شد.
طبق گزارش ارائه شده هم اکنون ۲۹ هفته‌نامه در استان زنجان فعال است که در سال قبل ۱۵۲ شماره چاپ کرده‌اند.
مشکلات مالی هفته‌نامه‌ها و لزوم حمایت دستگاه‌های اجرایی از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و بر حل آن تاکید شد.

خدابخش مرادی نافچی در این جلسه با اشاره به اینکه امروز مسئله اجتماعی جامعه کرونا است، اظهار کرد: امروز بحث رعایت پروتکل‌ها توسط اصناف باید مورد توجه باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به افزایش آمار بیماران مبتلا به کووید 19 اشاره و تصریح کرد: امروز در زنجان ۲۳۰ بیمار بستری هستند که نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه رعایت فاصله اجتماعی توسط شهروندان به سمتی رفته که گویی کرونا نیست، تصریح کرد: امروز میزان مبتلایان ۳۰ درصد شده است و وضعیت در زنجان و خرم‌دره قرمز است.

مرادی با تاکید بر لزوم توجه به سلامت جامعه افزود: سلامت مردم مهم است و ما باید نسبت به این موضوع حساس باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه مردم و اصناف باید به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند و نظارت دستگاه‌ها نیز بیشتر شود، گفت: انتظار داریم نیروهای شهرداری‌ در پارک‌ها و فضای سبز پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه این باور غلط که کرونا فقط ۶۰ ساله‌ها را گرفتار می‌کند، غلط است، تصریح کرد: از شهروندان می‌خواهیم در عزا و عروسی نکات ایمنی را رعایت کنند.

مرادی با تاکید بر همکاری بیش تر مردم در ارتباط با پیشگیری از کرونا گفت: امیدواریم به جایی نرسیم که کل استان قرمز شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان یا اشاره به افزایش مبتلایان پس از عید فطر گفت: مردم نباید تصور کنند زندگی به روال عادی برگشته است.

وی با اشاره به اینکه مسئله کرونا باید جدی گرفته شود، گفت: ما دنبال این هستیم که میزان کرونای مردم کم شود.

وی با اشاره به اینکه امروز حفظ سلامت و سرمایه اجتماعی جامعه باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید همان حساسیت قبلی وجود داشته باشد و مردم گمان نکنند که کرونا از بین رفته است.

نقش مهم فضای جامعه در اثربخشی اقتصاد

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر نقش آرماش جامعه در وضعیت اقتصادی افزود: فضای آرام بر اثربخشی اقتصاد تاثیرگذار است.

ناصر فغفوری با بیان اینکه عملکرد رسانه‌ها هم در وضعیت اقتصادی به ویژه آرامش بازار تاثیرگذار است، ادامه داد: فضای جامعه در کنار آمدن با شرایط سخت تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی استان سفید و سیاه نبوده است، ادامه داد: حضور سرمایه‌گذاران آنهم بخش خصوصی از نقاط قوت استان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه ۲۵ درصد جوازهای تاسیس منتج به صدور پروانه بهره‌برداری می‌شود، افزود: در استان زنجان۶۰ واحد کوچک و متوسط پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه سال قبل ۲۷ واحد تولیدی به گردونه تولید بازگشتند، گفت: امروز در استان سه واحد تولیدی که بیش از ۱۰۰ نیروی کار دارد تعطیل است.
انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول