اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

امام جمعه باید زبان گویای مردم و شنونده مشکلات آنها باشد

امام جمعه طارم با بیان اینکه امام جمعه باید زبان گویای مردم و شنونده مشکلات آنها باشد، گفت: امام جمعه باید در کنار مردم باشد تا مردم نیز جذب این نهاد شوند.

امام جمعه باید زبان گویای مردم و شنونده مشکلات آنها باشد

حجت‌الاسلام مهدی منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به فرا رسیدن سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه اظهار کرد: نماز جمعه عبادتی همچون نمازهای دیگر است که با شرایط خاص انجام می‌شود و در فضیلت این نماز همین بس که در سوره‌ای از قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است.

امام جمعه طارم با اشاره به اینکه نماز جمعه موجب آسان شدن ترس و کشیده شدن قلم عفو بر گناهان شخص می‌‎شود، گفت: برای کسی که قادر به حضور در حج نیست، حضور در نماز جمعه لازم است.

وی با بیان اینکه خداوند در همه نمازها فرموده است که آهسته به سوی نماز حرکت کنید، تصریح کرد: نماز جمعه شرایط خاصی دارد که باید رعایت شود.

منصوری در ادامه به راهکارهای جذب جوانان به نماز جمعه و میدان دادن به آنها اشاره کرد و گفت: داشتن رابطه صمیمی با جوانان، فراهم کردن موقعیتی برای عضویت جوانان در نماز جمعه، مسؤولیت دادن به آنها، انجام کار موذنی، قرآن‌خوانی و ... از جمله موضوعاتی است که یک امام جمعه در جذب جوانان باید مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه طارم با بیان اینکه نهاد نماز جمعه، نهادی مردمی است و توسط مردم اداره می‌شود، اضافه کرد: با توجه به مردمی بودن این نهاد رسیدگی به مشکلات فقرا در اولویت قرار گرفته است که از جمله آن رزمایش مواسات اخیر بود که کار  در قالب آن انجام شد.

 وی با اشاره به اینکه امروز شرایط جذب جوانان به نماز جمعه تغییر کرده و باید با شیوه‌های نوین این کار صورت گیرد، اضافه کرد: هر امام جمعه باید مطابق شرایط نسبت به جذب جوانان اقدام کند، البته اگر امام جمعه همراه مردم و اخلاق مدار باشد قطعا جوانان جذب خواهند شد.

منصوری ادامه داد: قدرت خطاب و منظم بودن امام جمعه نیز مهم است و امام جمعه باید بیشتر از مردم در مسجد حضور داشته باشد تا آنها نیز جذب شوند.

امام جمعه طارم با بیان اینکه امام جمعه باید زبان گویای مردم و شنونده مشکلات آنها باشد، اضافه کرد: امام جمعه باید در کنار مردم باشد تا مردم نیز جذب این نهاد شوند.

وی به اقدامات ابتکاری خود در جذب جوانان به نماز نیز اشاره کرد و گفت: بنده برای جذب جوانان به نماز شماره آنها را می‌گیرم و روز نماز به آنها پیامک منتظر شما هستیم را می‌فرستم، یا در مناسبت‌های مختلف پیامک تبریک به جوانان می‌فرستم، تا بدانند، امام جمعه در کنار جوانان است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول