اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای پویش «نذر مهر و مهربانی» در مؤسسه خیریه کلبه مهربانی

رئیس هیأت مدیره خیریه کلبه مهربانی گفت: پویش «نذرمهر و مهربانی» همزمان با ایام ماه محرم با رویکردی جدید در مؤسسه خیریه کلبه مهربانی زنجان اجرا می‌شود.

اجرای پویش «نذر مهر و مهربانی» در مؤسسه خیریه کلبه مهربانی

محسن اجلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به در پیش بودن ایام عزاداری سالار شهیدان «پویش نذر مهر و مهربانی» با رویکردی جدید توسط مؤسسه خیریه کلبه مهربانی زنجان اجرا می‌شود، اظهار کرد: از آنجایی که مردم هر ساله در ایام محرم نذورات مختلفی در قالب غذا، شربت و ... داشتند که امسال با توجه به شرایط کرونایی این امکان فراهم نیست، لذا خیرین می‌توانند در این پویش نذرهای خود را در شکل‌های مختلف و با هر نیتی بجا آوردند.

رئیس هیأت مدیره خیریه کلبه مهربانی افزود: این پویش در چهار طرح متفاوت، نذر سلامت، نذر محرم و نذر مهر و نذر اشتغال اجرا می‌شود.
وی افزود: در طرح «نذر سلامت» بعد از شناسایی بیمار با حفظ حرمت توانیاب هزینه مورد نیاز به خیرین اعلام می‌شود و در حال حاضر یکی از توانیابان هنرمند مؤسسه که مبتلا به اسکولیوز شدید بوده و از ناحیه ستون فقرات و تنفس دچار مشکل شده است،  نیاز به عمل جراحی ستون فقرات با هزینه ۱۱۰ میلیون تومانی دارد و مؤسسه خیریه کلبه مهربانی با در نظر گرفتن شرایط سلامتی این بانو در نظر دارد به هر کدام از خیّرینی که به هزینه عمل کمک کند در صورت تمایلشان از هنر دست این بانو یک عدد هدیه به صورت همّت عالی به رسم ادب تقدیم کند.
اجلی با بیان اینکه پیشگیری و آموزش در مورد سلامت معلولان از جمله برنامه‌های اجرایی در مؤسسه خیریه کلبه مهربانی است، خاطرنشان کرد: آموزش‌های چهره به چهره، مجازی، روانشناختی و خطرسنجی‌های اولیه برای پیشگیری و مراقبت از مادران باردار دارای ریسک فرزند معلول، آشنایی با انواع معلولیت‌ها ‌و نحوه پیشگیری از آن جمله خدمات ارائه شده در این طرح توسط همیاران مؤسسه خواهد بود.
رئیس هیأت مدیره خیریه کلبه مهربانی زنجان افزود: با الهام از لزوم کمک و همدلی به همنوع به ویژه در ایام کرونا که منجر به آسیب‌های فراوانی شده است و همزمان با قیام امام حسین (ع) طرح «نذر محرم» اجرا می‌شود، در این طرح خیرین می‌توانند نذورات خود را در قالب بسته‌های معیشی و بهداشتی در اختیار مدد جویان مؤسسه قرار دهند.
وی ادامه داد: با توجه به بازگشایی مدارس با تعداد دانش‌آموز محدود و یا مجازی برای کمک به آموزش و مناسب‌سازی مدارس و ایجاد بستر آموزش‌های مجازی و تامین نوشت‌افزار و تجهیزات مورد نیاز آموزش مجازی و  ... طرح «نذر مهر» اجرا خواهد شد.

اجلی افزود: با رضایت نیکوکاران وجوه حاصل از جمع‌آوری نذرهای مردمی در قالب طرح «نذر اشتغال» برای حمایت ایده‌های فناور و دارای قابلیت ایجاد کسب و کارهای کوچک به صورت قرض الحسنه به مددجویان صاحب ایده پرداخت و صاحب کسب و کار بعد از رسیدن به سوددهی مناسب در کسب کار خود، وام را در اختیار صاحب ایده دیگر قرار خواهد داد.

رئیس هیأت مدیره خیریه کلبه مهربانی زنجان خاطر نشان کرد: خیرین می‌توانند در این طرح نقش شتاب‌دهنده کسب و کار را ایفا کنند و در واقع حامی کسب و کارها و ایده‌های نو مددجویان در سال جهش تولید شوند.
وی افزود: مؤسسه خیریه کلبه مهربانی آماده دریافت ایده‌ها و طرح‌های دارای نوآوری مددجویان برای ایجاد کسب و کار بوده و از طریق خیرین شتاب دهنده کسب و کار از این ایده‌ها در قالب نذر اشتغال حمایت خواهد کرد.
انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول