اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مشکلات صنعت سرب و روی زنجان بررسی می‌شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات صنعت سرب و روی زنجان بررسی می‌شود، گفت: باید کمک کنیم تا تعطیلی اتفاق نیفتد چرا که در سال جهش تولید بروز چنین تعطیلی با توجه به اینکه مشکلات ریشه داخلی دارد زیبنده نیست.

مشکلات صنعت سرب و روی زنجان بررسی می‌شود

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از جمله مشکلات اساسی صنعت سرب و روی تامین مواد اولیه در داخل است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مواد معدنی و اولیه مورد نیاز شرکت‌های سرب  هم کم است و هم اینکه میزان کم را از شرکت تهیه و تولید نتواستند تهیه کنند، تصریح کرد: این مواد اولیه باید توسط شرکت تهیه و تولید تامین شود که یک شرکت دولتی است.

وی با بیان اینکه این شرکت از طریق بورس خاک خود را عرضه می‌کند، اما شرکت‌ها علاقه‌ای به دریافت خاک به این نحو نداشتند و خواستار عرضه خاک به صورت سهمیه هستند، ادامه داد: هنوز روال عادی نشده و بسیاری از شرکت‌ها سهمیه خود را دریافت نکردند و یا کامل دریافت نکردند.

طاهری با بیان اینکه شرکت‌ها کمبود خاک خود را از خارج وارد می‌کنند که بیشتر از کشور ترکیه است، گفت: روش وارد کردن خاک، ورود موقت است یعنی خاک وارد می‌شود به شمش تبدیل شده و از کشور خارج می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این روش جا‌به‌جایی ارز  چندانی اتفاق نمی‌افتد، بیان کرد: بانک مرکزی برای عبور موقت قانون مشخصی ندارد و این موضوع را با مشکل مواجه کرده است و صاحبان شرکت سرگردان هستند.

وی با اشاره به آلاینده بودن پسماند شرکت‌های سرب و روی دیگر موضوع مورد مناقشه است، بیان کرد: به این شرکت گفته شده نباید پسماند خود را در نزدیکی شهر دپو کنند که در  زمینه جابه‌جایی پسماند چند بار مهلت داده شده اما این موضوع به دلیل موانع مختلف اتفاق نیفتاده است.

طاهری با اشاره به اینکه به هر کدام از این مشکلات ورود کرده و در تلاش برای حل آن هستیم، گفت: در موضوع ورود موقت، جلسه‌ای با بانک مرکزی برگزار شده و در مورد پسماندها جلسه‌ای با دادگستری برگزار شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر موانع موجود واقعی و قابل حل باشد، همه تلاش خود را برای حل آن انجام می‌دهیم، بیان کرد: باید کمک کنیم این اتفاق نیفتد، چرا که در سال جهش تولید بروز چنین تعطیلی با توجه به اینکه مشکلات ریشه داخلی دارد، زیبنده نیست.

انتهای پیام/73009/ق/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول