اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

غار کتله‌خور احیا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در راستای جذب گردشگر، غار کتله‌خور احیا می‌شود.

غار کتله‌خور احیا می‌شود

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در میراث فرهنگی زنجان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای سال نقشه راه قوای سه‌گانه و مردم را تعیین کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه در این راستا باید از حداکثر ظرفیت مراکز شبانه‌روزی رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری استفاده کرد، گفت: برای پشتیبانی‌ از فعالان صنایع‌دستی و گردشگری، بخش خصوصی و مانع‌زدایی‌ برای بهبود و رونق تولید باید مقررات اضافی و محدودکننده برداشته شود که یکی از اساسی‌ترین نیازهای این بخش محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا ضروری است اعضای ستاد با فعالان حوزه سرمایه‌گذاری، مجموعه‌داری، صنایع‌دستی و گردشگری با استفاده از همه اختیارات و ظرفیت‌های قانونی خود، زمینه تحقق شعار سال در استان را فراهم ساخته است و نسبت به برگزاری منظم جلسات اقدام شود تا تمهیدات لازم  در راستای اجرای همه مصوبات اجرا شود.

ارجمند گفت: احصاء، شناسایی و جمع‌بندی مجموعه قوانین، مقررات، ضوابط و رویه‌های موجود در دو حوزه مخل، مزاحم و مانع تولید، حمایتی و پشتیبانی‌کننده از زنجیره تولید در دستور کار این ستاد قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه یکی از اقدامات این اداره کل را احیای غار کتله‌خور به عنوان یک مکان گردشگری عنوان کرد و افزود: سال گذشته، مراحل کف­ سازی، تعمیرات سرویس‌های بهداشتی، تعمیرات تأسیسات الکتریکی و مکانیکی، روشنایی معابر، تعمیر و مرمت آلاچیق‌های محوطه، ساماندهی فضا‌های سبز و تصحیح مسیر پیاده راه در غار کتله خور انجام شد تا با گسترش و رشد تسهیلات و زیرساخت‌های گردشگری، مدت‌زمان ماندگاری و همچنین رضایت گردشگران در این مجموعه افزایش یابد.

وی بیان کرد: با توجه به غنای ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان خدابنده، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به‌ویژه در غار کتله خور ایجادشده است؛ که در حال حاضر برای احیا و بهره‌برداری تکمیلی نیازمند ورود بخش خصوصی است.

ارجمند ادامه داد: در حال حاضر با طرح توجیهی، تصمیم درست و کارشناسی شده، جذب سرمایه‌گذار در اولویت است.

شایان ذکر است، این غار از نظر قدمت، وسعت و تعداد طبقات و تنوع در تشکیل قندیل‌ها، از منحصربه‌فردترین غارهای دنیاست که علاوه بر جذب گردشگر، ارزش فوق‌العاده‌ای در مطالعات زمین‌شناسی، سنگ‌شناسی، چینه‌شناسی و فسیل‌شناسی دارد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول