اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۸۲ هزار و ۶۸۳ نفر رسید/ ابراز نگرانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از عدم همکاری اصناف

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۸۲ هزار و ۶۸۳ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای ۵۵۹ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۸۲ هزار و ۶۸۳ نفر رسید/ ابراز نگرانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از عدم همکاری اصناف

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۸ هزار و ۶۶۹ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۶ هزار و ۹۷۶ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۷۴ هزار و ۱۴ مورد بوده است که ۵۱۵ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۸۲ هزار و ۱۴ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۶۳۶ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۴۱ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۴ هزار و ۶۵۹ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۳۶۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر از این مجموع جزو آمار روزانه بوده است.

 ابراز نگرانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از عدم همکاری اصناف

 پرویز قزلباش در مورد فعالیت رده‌های شغلی ۲، ۳ و در سطح شهر گفت: هرآینه گروه‌های شغلی سطح یک که مجاز به فعالیت هستند پروتکل‌ها را رعایت نکنند و یا سایر گروه‌های شغلی که در شهرهای قرمز مجاز به فعالیت نیستند، فعالیت داشته باشند، خطر بیماری بسیار جدی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان در پاسخ به سوالی درخصوص کمبود داروی کرونا در استان، گفت: باتوجه به پیگیری‌های صورت گرفته، دچار کمبود دارو در استان نشدیم.

قزلباش افزود: تا به امروز، باتوجه به پیگیری‌های صورت گرفته، دچار کمبود دارو در استان نشدیم و باید با هماهنگی‌های بیشتر، در این خصوص اختلالی ایجاد نشود ولی ممکن است بعضی از داروهای کرونا نوسان داشته باشد که اگر هم مواردی باشد، مشکل کشوری است.

وی درخصوص تمهیدات اتخاذ شده برای پیشگیری از ورود ویروس هندی به استان، تصریح کرد: در این راستا سیستم بهداشت و درمان، پیگیر افراد مشکوکی که با بیماران کرونای هندی در تماس هستند، کسانی که وارد استان می‌شوند به ویژه از هند و بیمارانی که علایم بالینی قبلی را ندارند و علایم عجیبی دارند، است، ولی باتوجه به انتشار خطر ویروس هندی، هم‌چنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات از سوی مردم حائز اهمیت است.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان درخصوص اقدامات نیروی انتظامی هم تصریح کرد: نیروی انتظامی هم‌چنان پای کار است و مخصوصا در ممنوعیت ترددهای شبانه، اقدامات خوبی انجام، و اطلاع‌رسانی هم می‌کنند و پیگیری‌ها با قوت ادامه دارد.

رئیس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری با اشاره به اینکه از روز شنبه، همکاری اصناف در رده‌های شغلی ۲،۳ و ۴ در سطح شهر در مورد رعایت محدودیت‌ها کمتر شده، تاکید کرد: هرآینه گروه‌های شغلی سطح یک که مجاز به فعالیت هستند پروتکل‌ها را رعایت نکنند و یا سایر گروه‌های شغلی که در شهرهای قرمز مجاز به فعالیت نیستند، فعالیت داشته باشند، خطر بیماری بسیارجدی است.

قزلباش با تاکید بر اینکه اگر مردم همکاری نکنند، امکان اقدام لازم و محدودیت‌هایی که تاثیرگذار باشد و روند بیماری را به سرعت پایین بیاورد، نخواهیم داشت و چنانچه مشاغل مختلف رعایت پروتکل‌ها را نداشته باشند، بازهم شاهد شرایط سخت و بدتری نسبت به قبل خواهیم بود.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول