اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

37 نفر از رد صلاحیتی‌ها در هیأت عالی نظارت تأیید شدند/ هیأت عالی نظارت تحت تاثیر سفارش‌ها قرار نگرفت

رئیس هیأت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در هیأت عالی نظارت از ۱۳۸ اعتراضی صلاحیت ۳۷ نفر تأیید و ۱۰۱ نفر هم رد شد، گفت: از این تعداد ۱۴ نفر جزو رد صلایت شدگان هیأت اجرایی و ۲۳ نفر جزو رد شدگان هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها بودند که تایید شدند.

37 نفر از رد صلاحیتی‌ها در هیأت عالی نظارت تأیید شدند/ هیأت عالی نظارت تحت تاثیر سفارش‌ها قرار نگرفت

حجت‌الاسلام حسن شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: به لطف خداوند کار رسیدگی به اعتراضات رد صلاحیت شدگان شورای اسلامی شهرها به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۲۸ نفر تعداد کل ثبت‌نامی‌های استان بود که ۱۵۶ نفر رد صلاحیت شدند، گفت: در حدود ۲۱.۴۳ درصد آمار رد صلاحیت شدگان بود که از این تعداد ۵۶ نفر توسط هیأت اجرایی و ۱۰۰ نفر نیز توسط هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها رد شده بودند.

رئیس هیأت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان گفت: از مجموع کل رد صلاحیتی‌ها ۱۳۸ نفر مراتب اعتراض خود را به هیأت عالی نظارت ارسال کردند که در این رابطه جلسات متعددی برگزار و با دقت اعتراض تک به تک افراد و پرونده‌ها بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه پس از ساعت‌ها بررسی در هیأت عالی نظارت از ۱۳۸ اعتراضی صلاحیت ۳۷ نفر تأیید و ۱۰۱ نفر هم رد شد، اضافه کرد: این ۳۷ نفر حدود ۳۶.۶۴ درصد از کل رد صلاحیتی‌ها بود که از این تعداد ۱۴ نفر جزو رد صلایت شدگان هیأت اجرایی و ۲۳ نفر جزو رد شدگان هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها بودند که تایید شدند.

شجاعی تصریح کرد: با توجه به تاییدیه‌هایی که در هیأت عالی رخ داد از ۷۲۸ نفر کل ثبت نامی استان ۱۰۱ نفر رد شدند و آمار رد صلاحیت شدگان به ۱۳.۸۸ دهم درصد کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه الان در استان زنجان ۱۳.۸۸ صدم درصد از افراد ثبت نام کننده رد صلاحیت شدند، اضافه کرد: ما جزو استان‌های بسیار خوب در این زمینه هستیم و استان‌های دیگر رد صلاحیت زیادی دارند.

رئیس هیأت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه هیأت عالی نظارت در بحث تایید صلاحیت تحت تاثیر سفارش‌های قرار نگرفت، گفت: هرچند سفارش‌های فراوانی بود ولی ما جز به پرونده به چیز دیگری توجه نکردیم و نه به توصیه و نه به گرایشات سیاسی توجه شد.

وی با اشاره به اینکه در روند تایید صلاحیت مطلقا پرونده افراد مورد بررسی قرار گرفته و مر قانون را رعایت کردیم، تصریح کرد: در این بحث مراقبت کردیم که حق مردم تضییع نشود و هرکسی که صلاحیت ندارد وارد این عرصه نشود و علاوه بر این مراقب هم بودیم که به حق ثبت نام کنندگان نیز خدشه وارد نشود.

شجاعی با اشاره به اینکه پس از گزارش دستگاه‌ها اگر دیدیم اتقان لازم وجود ندارد، افراد تایید شدند و اگر گزارش‌ها قابل اکتفا بود، رد صلاحیت شد، اضافه کرد: همه تلاش ما حضور حداکثری مردم در انتخابات است و امیدواریم نتیجه آن را در شرایط و معیشت مردم به صورت محسوس احساس کنیم.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول