اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

چهارقلوها در چتر حمایتی خیرین

رئیس هیات مدیره مؤسسه خیریه کلبه مهربانی گفت: همزمان با ماه محرم و صفر، کلبه مهربانی با هدف ترویج مهربانی دو پویش «نذر سلامت» و «چهارتایی ها» را با موفقیت اجرایی کرد.

چهارقلوها در چتر حمایتی خیرین

محسن اجلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ماه محرم و صفر و شهید کربلا بار دیگر میزبان نوعدوستی و مهربانی ایرانیان بود و هموطنان نیکوکار در ایام عزاداری سالار شهیدان و رحلت رسول اکرم(ص) و امام هشتم حماسه‌ای دیگر از جنس کرامت و مهرورزی آفریدند و با دستان گشاده و روی باز خویش مهربانی و نوعدوستی را به جهانیان آموختند.

رئیس هیات مدیره مؤسسه خیریه کلبه مهربانی افزود: در شرایطی که جهان درگیر بحران کرونا و آثار و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن بوده و وضعیت معیشتی در سراسر جهان را با سختی مواجه کرده است، ایرانیان به ویژه ساکنین پایتخت شور و شعور حسینی زنجان  با در انداختن طرح و نقشی نو، نیکوکاری را در قالبی جدید به منصه ظهور و بروز گذاشته و این بار یاری‌گر دو پویش در قالب طرح نذر سلامت و پدر مهربان چهار قلوهای زنجانی شدند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: در محرم و صفر امسال در تبعیت و لبیک به فرامین و اوامر رهبر فرزانه انقلاب موسسه خیریه کلبه مهربانی علاوه بر برنامه‌های همیشگی پویش «نذر سلامت» و پویش «چهارتایی‌ها» را  با موفقیت اجرا کرد که هر دو پویش ادامه خواهد داشت.

اجلی گفت: در ایام محرم و همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی پویش  «نذر سلامت» برای چهار بیمار اجرا و مبلغ ۱۸ میلیون تومان برای دو بیمار به حساب آنها واریز شد در این پویش یک بیمار دیگر هم بصورت ماهانه تحت حمایت موسسه قرار گرفت.

نایب رئیس خانه خیرین استان زنجان خاطر نشان کرد: در ماه صفر و همزمان با رحلت رسول اکرم و امام هشتم پویش «چهار تایی‌ها» برای تامین هزینه های چهار قلوهای زنجانی آغاز شد که هدف از این پویش جلب حمایت های مالی، شغلی و مسکن و یارانه معیشتی از خیرین و مسؤولان برای پدر این چهار قلوها که فرهنگی حق التدریس و با درآمد اندک بود.
 
وی از کمک ۱۶ میلیون و ۷۳۵ هزار تومانی خیرین موسسه خیریه کلبه مهربانی به پدر چهار قلوهایی که یکی از آنها آسمانی شد خبر داد و افزود: امید است با پیگیری‌های مصطفی طاهری، نماینده محترم زنجان در مجلس شورای اسلامی، استاندار جدید زنجان محسن افشارچی، صاحبان صنعت و سایر مسؤولان استان شاهد حل مشکل و دغدغه والدین این چهار فرزند از قبیل شغل(پدر خانواده دارای دکترا صنایع غذایی  و معلم حق التدریس) مسکن مناسب (با در نظر گرفتن شرایط مالی خانواده و با تسهیلات با درصد کم و بلند مدت) در نظر گرفتن یارانه معیشتی و ... باشیم.

مدیرعامل موسسه خیریه کلبه مهربانی نیز در ادامه گفت: این پویش تا زمان حل مشکل والدین این چهار فرشته ادامه خواهد داشت و خیرین گرانقدر می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره کارت 6395.9911.5287.4244 موسسه خیریه کلبه مهربانی نزد بانک سپه(قوامین سابق) واریز و واحد مددجویی موسسه آماده دریافت کمک‌های غیر نقدی از جمله شیرخشک، پوشاک و لباس بچه دخترانه و ... برای این خانواده است.

 پریوش قادری نیا گفت: موسسه خیریه کلبه مهربانی با همکاری شرکت آسان پرداخت امکانی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی در قالب اپلیکیشن آپ فراهم کرده است تا بهتر و بیشتر در خدمت گروه‌‌های هدف و مددجویان باشد.

مدیرعامل موسسه کلبه مهربانی افزود: در مهر ماه امسال با وجود شرایط کرونا به جهت حمایت از دانش‌آموزان اقلام کمک‌آموزشی، نوشت‌افزار در اختیار مددجویان قرار گرفت.

مدیر مددجویان موسسه کلبه مهربانی نیز در ادامه گفت: در موسسه خیریه کلبه مهربانی این ظرفیت وجود دارد که خیرین براساس نیت خود از امکانی که موسسه برای ارائه خدمت فراهم کرده است، استفاده کنند.

پروین تاجیک اظهار کرد: با ایجاد تمرکز، شرایط مددجویان را استاندارد کردیم و بر اساس آن جمعیت را غربال و شماره حساب و اطلاعات مددجو را در بانک اطلاعاتی ثبت کردیم و امروز مددجویان با برنامه منظمی خدمات دریافت می‌کنند.

وی افزود: مؤسسه خیریه کلبه مهربانی ناشی از فعالیت یک جمع دوستانه ۲۰ نفره که اغلب دانشجویان سال‌های ۷۴ تا ۷۷ رشته میکروبیولوژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان شکل گرفت و در حال حاضر  تحت پوشش قرار دادن بیش از 500 مددجو در حال ارائه خدمات به معلولین گرانقدر است.

در پایان تاجیک تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مؤسسه حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان به عنوان هیات امناء، هیات مدیره و همیار است و تعدادی از مددجویان موسسه در حال حاضر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زنجان محسوب می شوند.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول