اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شهرداران 17 شهر معرفی شده است/ حکم شهردار زنجان در مرحله صدور حکم

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با اشاره به اینکه شهرداران 17 شهر زنجان معرفی شده است، گفت: حکم شهردار زنجان در حال طی مراحل صدور حکم است.

شهرداران 17 شهر معرفی شده است/ حکم شهردار زنجان در مرحله صدور حکم

علی محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تاکنون شهرداران ۱۷ شهر زنجان از سوی شورا معرفی شده است و طبق قانون و پس از تایید صلاحیت حکم آنها صادر می‌شود.

وی گفت: براساس تبصره ۳ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، انتصاب شهرداران در شهرهای با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر و مراکز استان بنا به پیشنهاد شورای شهر و حکم وزیر کشور و در سایر‌ شهرها به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با اشاره به اینکه صدور حکم شهردار تابع یک سری مقررات است که باید باشد که در آیین‌نامه ذکر شده است، اضافه کرد: در زنجان هم از ۱۷ نفر معرفی شده تقریبا همه حائز شرایط اعلامی بوده‌اند.

وی درباره حکم شهردار زنجان نیز گفت: طبق آخرین پیگیری که کردیم، حکم شهردار زنجان در وزارت کشور در حال طی مراحل صدور حکم است.

محمودی ضمن رد شایعات مطرح شده درباره رد حکم شهردار زنجان در فضای مجازی گفت: اینها صرفا گفته‌های فضای مجازی است، چرا که اگر وزارت کشور کسی را رد کند، باید پاسخ مستند و مستدل بدهد که چرا این شرایط را ندارد که در این صورت شورا موظف است، فرد جایگزین دیگری را معرفی کند.

گفتنی است، ۲۹ شهریور امسال یعنی کمتر از یک ماه است که عباس راشاد با رای شورای شهر زنجان به عنوان شهردار انتخاب شده است.

منصور سلطانی محمدی سرپرست شهرداری زنجان نیز ۱۴ مرداد ماه نیز تا تعیین شهردار به مدت ۳ ماه به عنوان سرپرست انتخاب شده است و در کمتر از ۲۰ روز دیگر این مهلت به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول