اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

روایت سفر رئیسی به دیار شور و شعور حسینی/ وقتی رئیس جمهور ساکنان کوی فلسطین زنجان را غافلگیر کرد

رئیسی در دهمین سفر استانی خود به حاشیه‌ای‌ترین نقطه زنجان رفت، جایی که سال‌ها دور از چشم مسؤولان باقی مانده بود و شاید کسی آن را جزو شهر به حساب نمی‌آورد؛ «کوی فلسطین».

روایت سفر رئیسی به دیار شور و شعور حسینی/ وقتی رئیس جمهور ساکنان کوی فلسطین زنجان را غافلگیر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه مردم نجیب و مومن پایتخت شور و شعور حسینی میزبان ریاست جمهور و هیات همراه بودند.

مردان و زنان با غیرت و عزتمند دیار غواصان دریا دل که بارها نشان داده‌اند که برای دفاع از کیان، نظام و انقلاب و هر عرصه و صحنه‌ای که نیاز باشند حضورشان فعال، موثر و تعیین کننده است، اما افسوس که گودال‌‍های عمیق و توسعه نیافتگی در این استان به حدی است که با وجود خدمات بسیار در طول دولت‌های مختلف به دلیل عمق مشکلات، این خدمات چندان برای مردم این سامان ملموس و محسوس نیست و شاید گاه همین خلاء‌ها موجبات نارضایتی و نگرانی مردم را فراهم کرده است.

قرار حرکت خبرنگاران و عکاسان زنجانی ساعت 4 و 45 صبح از مقابل استانداری زنجان بود و اصحاب رسانه برای پوشش اخبار سفر رئیس جمهور کارشان را از این ساعت آغاز کردند.

پاسکاری و برخورد نامناسب با خبرنگاران در حالی ادامه داشت که هر یک از مسؤولان حفاظت یک حرف می‌زدند و متاسفانه حرف این مسؤول مورد قبول آن مسؤول نبود.(هر چند این رفتار در همه سفرهای مسؤولان به ویژه روسای قوا و به شدت در سفرهای ریاست جمهور تکراری است) در محوطه فرودگاه چند بار از خودروی پیاده و سوار شدیم، چرا که مسؤولان حفاظت اجازه نداند خبرنگاران و اصحاب رسانه وارد سالن فرودگاه شوند و مجبور شدند صبحانه را در داخل خودرو میل کنند.

سفر رئیس جمهور در ۲۷ آبان ۱۴۰۰ با فرود هواپیما در هوای سرد و زیر صفر فرودگاه زنجان آغاز شد، جایی که بسیاری از کسانی که برای استقبال آمده بودند تا ثانیه‌های آخر نتوانستند از فضای بسته و سالن فرودگه وارد محوطه شوند.

همان ابتدای سفر مینی‌بوس حامل خبرنگاران زنجانی به دلیل اینکه نتوانستند پای به پای خودروهای شاسی بلند و تیزروی حامل مسؤولان حرکت کند، از کاروان عقب ماند یا شاید هدف هم همین بود که خبرنگاران جا بمانند!

در مسیر فرودگاه مردمی که پر از گلایه از مشکلات اقتصادی و اجتماعی بودند، آمده بودند که درد دلشان را به مسؤول اجرایی کشور بگویند، در مسیر بازدید رئیس جمهور از شهرک‌های صنعتی و رسیدن به محل سخنرانی، چند بار صحنه تجمع مردمی که انتظار رسیدگی به مشکلاتشان را داشتند، تکرار شد و ابراهیم رئیسی و تیم همراهش چند بار خودرو را متوقف کرده و شنونده خواسته‌های مردم زنجان شدند.

مردمی که شاید در ابتدای کار معترض بودند با پیاده شدن عالی‌ترین مقام دولتی کشور از ماشین آرام گرفته و بسیار ساده و صمیمی مشکلاتشان را مطرح می‌کردند.

برخورد شایسته با مردمی که پر از گلایه بودند، موجب شد که در برخی از مسیرها مردم شعار «صلی علی محمد، یاور رهبر آمد» را سردهند و همین امر نشان داد به جای پاک کردن صورت مساله باید به حل آن پرداخت.

این صحنه‌های جالب در چند مورد تقریبا یکسان در طول مسیر برگشت نیز اتفاق افتاد و آیت‌الله‌ رئیسی با روی باز و با صمیمیت در جمع مردم حضور پیدا می‌کرد و از آنها دلجویی می‌کرد و البته وعده‌هایی نیز می‌‌داد که قابلیت عملی شدن داشته باشد.
 


استقبال خودجوش مردم از رئیس جمهوری

آیت‌الله رئیسی با حضور در تجمع مردم و استماع خواسته‌های آنها قول مساعد برای بررسی موضوع و حل مشکلات آنها را داد. رئیسی پس از بازدید از کارخانه سرجین بافت در مسیر حرکت بعدی با خیل عظیمی از استقبال مردم مواجه شد که خواستار حل مشکلات تعاونی‌های مسکن بودند.

هر چند به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی رئیس جمهور دیدار مردمی نداشت و به همین دلیل هم از مردم عذرخواهی کرد، اما جمعیت حاضر در محل سخنرانی و اطراف آن به حدی بود که نزدیک به دو ساعت پس از بازدید رئیسی از شهرک‌های صنعتی خیابان‌های مناطق مرکزی زنجان گرفتار ترافیک شدید شد به گونه‌ای که حتی برخی از مردم شهرهای اطراف با اتوبوس و مینی‌بوس خود را به محل این مراسم رسانده بودند.

دهمین سفر استانی رئیس جمهور پر از اقداماتی بود که مأموریت داشت امید را به مردم هدیه کند؛ اقداماتی که گویا قرار است بزرگترین و لاینحل‌ترین مشکلات مردم زنجان را حل و فصل کند.

بازدید از یک کارخانه تعطیل و ارائه دستورات لازم برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه نخستین گامی بود که  رئیس جمهور در زنجان در این مسیر برداشت و کام مردم را شیرین کرد.
 


سایت انباشت پسماند روی 

رئیسی سپس به محل انباشت پسماندهای روی رفت، معضل حل نشدنی که رئیس جمهور بهتر از مردم در جریان آن قرار داشت، چرا که در زمان تصدی ریاست قوه قضائیه رای تعیین تکلیف این پسماندها را به نفع مردم صادر کرده بود.

آیت‌الله رئیسی در این بازدید با تاکید بر استفاده بهینه از مجموعه معدنی و صنعتی انبار کیک  "روی" زنجان و برداشتن یک گام سریع برای حل مشکلات این واحد، گفت: باید استحصال مواد معدنی این پسماندها انجام و فواید این ثروت نصیب مردم زنجان شود، اما اگر این استحصال انجام نشود موجب خسارت به مردم می‌شود.
 


آیت‌الله ابراهیم رئیسی تاکید کرد: منافع این پسماندها برای مردم است و به حکم قانون به مردم زنجان واگذار شده است.

در ادامه این سفر رئیسی به حاشیه‌ای‌ترین نقطه زنجان رفت، جایی که سال‌ها دور از چشم مسؤولان باقی مانده بود و شاید کسی آن را جزو شهر به حساب نمی‌آوردند؛ «کوی فلسطین».
 


آیت‌الله رئیسی در این بازدید به صورت سرزده در منزل یکی از شهروندان زنجانی که فرزند وی دارای مشکل اعصاب و روان بود، حضور پیدا کرد.

اهالی این خانه با ابزار خوشحالی از حضور رئیس جمهور خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند و رئیس جمهور نیز این اطمینان خاطر را به آنها داد که مشکلاتشان را در اسرع وقت حل کند.

کوی فلسطین در حاشیه شهر زنجان و در کنار خط راه‌آهن قرار داشته و یکی از محروم‌ترین و کم برخوردارترین مناطق شهر است و حدود 120 خانوار در این منطقه زندگی می‌کنند.

کوی فلسطین که در کنار میدانی به همن نام قرار دارد و از امکانات اولیه زندگی محروم است و تاکنون کمتر مسوولی حاضر شده بود با حضور در این منطقه مشکلات آنرا بررسی کند.

اما آیت‌الله رئیسی در سفر خود به استان زنجان با حضور در این منطقه محروم و سخنرانی در بین اهالی و همچنین حضور در منزل اهالی و بررسی مشکلات از نزدیک، نشان داد که کمر همت را برای محرومیت زدایی بسته و در این راه حضور در مناطق محروم را در اولویت خود قرار داده است.

حضور رئیسی در جهان!

آیت الله رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در ادامه سفرش از کارخانه پر حاشیه روغن نباتی جهان زنجان هم بازدید کرد، اما مثل همه مسؤولان سابق گول ظاهر فعال این واحد تولیدی را نخورد.

این کارخانه به ثمن بخس توسط بنیاد شهید واگذار به یک معظل همیشگی برای استان زنجان تبدیل شده است، واحدی تجمع گاه و بیگاه و متعدد کارگران و ورود مسؤولان در دوره‌های مختلف هم نتوانسته مشکل آنرا حل کند.

خبرگزاری فارس در گذشته (اینجا بخوانید) در گزارش‌ها و اخبار مختلف نمایشی بودن فعالیت این واحد را بیان کرده بود، اما متاسفانه مسؤولان سابق گوش شنوایی در این زمینه نداشتند و نمی‌خواستند این موضوع را قبول کنند و شرکتی که در گذشته با بیش از 600 کارگر فعالیت داشت امروز تعداد کارگران آن در حدود 60 تا 70 نفر است.
 


کارگران این شرکت که اکثرا از فرزندان شهدا بودند در برحه‌های مختلف اخراج شدند و هشدارها و تلاش‌های مسؤولان هم راه به جایی نبرد حتی اگر کارگری در بازدید مسؤولی لب به اعتراض می‌گشود بلافاصله اخراج می‌شد.

اما در بازدید روز پنج‌شنبه آیت الله رئیسی در بازدید از کارخانه جهان وی متوجه این صحنه سازی و خط تولید تقریبا تعطیل آن شد، موضوعی که در گذشته یا مسؤولان متوجه نمی‌شدند یا نمی‌خواستند که متوجه شوند!

رئیس جمهور در این دیدار گفت: من به خوبی کارخانه روغن نباتی جهان را می‌شناسم قبلا وقتی به این کارخانه آمده بودم به استاندار(وقت) گفتم این کارخانه را راه بیاندازید و در مدت کوتاهی راه‌اندازی شد.

رئیسی با اشاره به شباهت مشکلات این کارخانه با مجموعه کیوان در همدان گفت: کارگران با لباس‌های کارگری معطل ایستاده‌اند و آماده کار هستند، خط تولید هم آماده است، اما اقدام نمی‌کنند.
رئیس جمهور تاکید کرد: ما اجازه نمی‌دهیم تولید در این کشور دچار وقفه شود، باید کارخانه روغن نباتی جهان با تمام ظرفیت کار کند.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه کسی که کارخانه روغن نباتی جهان را در اختیار دارد تعدادی دیگر از این کارخانه ها را هم در کشور در اختیار گرفته است، خطاب به مدیر داخلی کارخانه خاطر نشان کرد: به کسی که این کارخانه را در اختیار دارد بگویید نمی‌تواند فقط به شکل اسمی و با ظاهرسازی کارخانه را اداره کند.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول