اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد» رونمایی شد

نویسنده کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد» گفت: چاپ و انتشار کتاب‌های تاریخ شفاهی بیان‌کننده نوعی از سبک زندگی است.

کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد» رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مراسم شب خاطره «جا ماندگان قافله عشق» در حضور خانواده معظم شهدا، رزمندگان و ایثارگران و نویسندگان و راویان عرصه دفاع مقدس و مسؤولان و فعالان فرهنگی استان، کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد» رونمایی شد.

لیلا داورزنی نویسنده کتاب در آیین رونمایی از کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد»، هر یک از کتاب‌های تاریخ شفاهی عرصه دفاع مقدس را نوعی از سبک زندگی عنوان کرد و افزود: چاپ و انتشار زندگینامه و خاطرات شهدا می‌تواند تربیت کننده و هدایت کننده نسل‌های بشر باشد.

وی با بیان اینکه همسران شهدا با ثبت و ضبط خاطرات‌شان می‌توانند تکمیل کننده راه مبارزه همسرانشان باشند، گفت: این کتاب زندگی‌نامه و خاطرات شمسی فلاحتی همسر معلم شهید سید امیر حسین موسوی و روایت زندگی کوتاه اما عاشقانه آنها است که در طی سه سال مصاحبه و گفت‌وگو با همسر، خانواده و دوستان شهید بزرگوار بازنویسی و نگاشته شده است که با این کار توانسته‌ایم گوشه‌ای از زندگی این شهید بزرگ را به تصویر بکشیم.

این نویسنده خاطرنشان می‌کند: برای نوشتن این کتاب چندین بار به روستای ابدال (محل زندگی این شهید) رفته‌ام تا از نزدیک هر آنچه که بنا بوده است بنویسیم را لمس کنم و همین موضوع در نگارش روان و صمیمی این کتاب بی‌تاثیر نبوده است.

تجلیل از شمسی فلاحتی‌نژاد، راوی و همسر شهید و لیلا داورزنی، نویسنده کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد» توسط معاونت راهبری استانها و حوزه هنری استان زنجان بخش پایانی شب خاطره «جا ماندگان قافله عشق» بود که با حضور محمد قاسمی‌پور مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری کشور و مسؤولان و فعالان فرهنگی استان در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد» یکی دیگر از آثار مکتوب تولید شده در حوزه هنری استان زنجان است که در برگیرنده خاطرات همسر شهید سیدامیرحسین موسوی به روایت شمسی فلاحتی‌نژاد همسر شهید والامقام و قلم لیلا داورزنی تدوین و نگارش و در اردیبهشت 1400 توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

حاج حسین محمدی از رزمندگان و مدافعین حرم و از راویان لحظه به لحظه اتفاقات هشت سال دفاع‌مقدس از خاطراتش با هم‌رزم خود سردار شهید حمید احدی و لحظه شهادت این شهید بزرگوار گفت. بیان خاطرات از شوخ‌طبعی‌هایی آن دوران که چاشنی وحدت، برادری و از خودگذشتگی و فداکاری‌های رزمندگان دوران 8 سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ بود که حسین محمدی در شب خاطره «جا ماندگان قافله عشق» با شور و هیجان و اشتیاق برخی از آن خاطرات را بیان نمود.

رونمایی از کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد»، تجلیل از نویسندگان و فعالان عرصه دفاع مقدس و پخش فتوکلیپ از رزمندگان و غواصان دریادل استان از دیگر برنامه‌های شب خاطره «جا ماندگان قافله عشق» بود که در شامگاه سوم آذر ماه 1400 در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول