اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شورای شهر زنجان در آستانه انحلال/ انتخاب شهردار زنجان با مشکل مواجه شده است

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به انحصارطلبی پنج عضو شورا در انتخاب شهردار برای زنجان گفت: اگر این اعضا، از روش خود کوتاه نیایند، چهار عضو شورا روند قانونی برای انحلال را آغاز خواهند کرد.

شورای شهر زنجان در آستانه انحلال/ انتخاب شهردار زنجان با مشکل مواجه شده است

حجت‌الاسلام اسحاق اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از بروز مشکل در انتخاب شهردار بعد از رد گزینه قبلی شورای شهر شهر خبر داد و اظهار کرد: پنج نفر از اعضای شورا برای انتخاب گزینه بعدی با چهار نفر بعدی هیچ مشورتی نکرده و گزینه‌ای را معرفی کردند.

عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه به نظر می‌رسد پنج نفر از اعضای شورای شهر انتصابات را خارج از شورای شهر انجام می‌دهند و فقط برایش رای‌گیری به شورا می‌آورند، افزود: این افراد همه اقدامات لازم از جمله تحقیق در مورد گزینه مورد نظر را برای شهرداری زنجان، فقط مختص خود می‌دانند.

وی تاکید کرد: این افراد فقط گزینه مورد نظر خود را لایق مدیریت شهری می‌دانند و به توصیه‌های دیگر اعضای شورا ارزشی قایل نیستند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه پنج عضو شورا بدون مشورت با اعضای دیگر فردی را برای رای‌گیری به شورای شهر آورده‌اند و اصرار به رای آوردن گزینه مد نظر دارند، تصریح کرد: این در حالی است که فرد مورد نظر از نظر ما حتی توانایی اداره یک منطقه شهرداری را هم ندارد و در مرحله رای‌گیری برای سرپرست شهرداری هم دیگر اعضای شورا بنا به دلایلی از جمله عدم ورود فردی خارج از شهرداری به بدنه شهرداری، موضوع سرپرستی فرد مورد نظر را در شهرداری پذیرفته است.

عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه با ادامه روند فعلی احساس می‌کنیم اداره امور شهر با مشکلات جدی مواجه خواهد شد، افزود: ادامه روند مورد نظر توسط پنج عضو شورا نوعی انحصار طلبی محسوب شده و شورای شهر زنجان به سمت انحلال پیش خواهد رفت.

وی تاکید کرد: چهار عضو شورای شهر زنجان حاضر هستند برای نجات شهر از دست انحصار طلبان فدا شوند، تا شهر نجات یابد.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی در مورد انتظارات مردم از شورای فعلی با توجه به شرایط گفت: ببینید ظاهر و باطن ماجرا با هم متفاوت هستند آنها در ظاهر خود را مستقل معرفی می‌کنند، ولی در پشت پرده اصلاً این طور نیست و کاملا از بیرون از شورا خط گرفته و شورا را تبدیل به میدان سیاست و سیاست بازی کردند.

عضو شورای شهر زنجان تاکید کرد: در حال حاضر در مدیریت شهری زنجان صلاح و مصلحت مردم فرع قرار گرفته است.

وی با ابراز امیدواری برای اصلاح امور و خروج مدیریت شهری از بحران فعلی افزود: انتظار از مدیران ارشد استان برای ورود و حل مشکل که ناشی از تکبر و غرور بعضی از اعضای شورا رخ داده وجود دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه اگر پنج عضو شورا فقط یک پله از خواسته‌های انحصارطلبی خود عقب‌نشینی کنند اوضاع بهبود پیدا خواهد کرد، ادامه داد: ما درخواست نامشروع و غیرقانونی نداریم و هدف ما اصلاح امور به نفع مردم و ارتقای سطح زندگی مردم این شهر است.

عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه منافع مردم زنجان خط قرمز محسوب می‌شود، تصریح کرد: پنج عضو دیگر شورا، اگر کوتاه بیایند، شهردار دیگری برای شهر انتخاب خواهد شد ولی اگر کوتاه نیامدند روند امور در مدت زمان قانونی پیش‌بینی شده برای انحلال شورا پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه گزینه خاصی را برای تصدی مدیریت شهری زنجان انتخاب نکرده است، افزود: موضوع اصلی در حال حاضر عدم صلاحیت گزینه مدنظر پنج عضو شورا برای این سمت است.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول