اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پایلوت شدن استان زنجان در طرح ثبت «ثنا» و «شاهکار»

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان زنجان از پایلوت شدن استان زنجان در طرح ثبت «ثنا» و «شاهکار» خبر داد و گفت: با اجرای این طرح امکان جعل اسناد وجود نداشته و کسی نمی‌تواند به جای شخص دیگر به دفاتر مراجعه و امضای سند را انجام دهد.

پایلوت شدن استان زنجان در طرح ثبت «ثنا» و «شاهکار»

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین کریمی در جمع خبرنگاران از پایلوت شدن استان زنجان در طرح ثبت «ثنا» و «شاهکار» خبر داد و اظهار کرد: شیوه اجرای طرح به این شکل است که هر کس برای امور وکالت، تعهد، اقرار و سند قطعی منزل به دفاتر ثبت اسناد مراجعه کند، باید ثبت ثنا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در طرح ثبت ثنا، یک کد به شماره شخص متقاضی ارسال می‌شود و احراز هویت الکترونیکی انجام می‌شود، تصریح کرد: از این طریق هویت سجلی افراد ثبت و امکان سوء استفاده وجود نخواهد داشت.

کریمی با اشاره به اینکه در سامانه شبکه احراز هویت کاربران ارتباطی (شاهکار) وقتی شخصی به دفترخانه مراجعه می‌کند، اقدامات اولیه را انجام می‌دهد، اضافه کرد: به محض اینکه سردفتر شروع به تنظیم سند می‌کند با احراز هویت آن شخص در دفترخانه از طریق سیم کارتی که به نام شخص است پیامکی برای آن ارسال می‌شود که سردفتر ما احراز هویت را انجام می‌دهد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان زنجان گفت: گاهی پیش می‌آید که کلاهبردار ان با استفاده از ابزارهای پیشرفته و الکترونیکی و با دسترسی به ثنای اشخاص و یا با جعل ثنای اشخاص اقدامات کلاهبردانه‌ای را انجام می‌دهند که اجرای این طرح کلاهبرداری را کاهش می‌دهد.

وی هدف از اجرای این طرح را ایمنی و بهداشت اسناد حقوقی و ثبتی اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح امکان جعل اسناد وجود نداشته و کسی نمی‌تواند به جای شخص دیگر به دفاتر مراجعه و امضای سند را انجام دهد.

انتهای پیام/73005/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول