اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

عواید زنجان از معادن تقریبا هیچ!

رئیس شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به غنی بودن استان از بحث معدن گفت: متاسفانه عواید معادن به شهرستان‌ها اختصاص نیافته است.

عواید زنجان از معادن تقریبا هیچ!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اسکندر عابدینی، رئیس شورای اسلامی استان زنجان در جلسه با مدیرکل امور شهری و شوراهای استان زنجان به مشکلات مربوط به اینترنت، آب شرب، محیط زیست و منابع طبیعی در روستاها اشاره و اظهار کرد: اعتبارات دهیاری‌ها برای رفع نیازها پاسخگو نیست و متاسفانه همین اعتبار و امکانات اندک نیز در اختیار بخشداری‌ها قرار می‌گیرد که این تخلفی آشکار است.

وی همچنین از اقدامات سلیقه‌ای مدیران در جهاد کشاورزی در تخصیص کود و تسهیلات انتقاد کرد و از مدیران درخواست کرد تا عواید حاصل از بهره‌برداری معادن را به استان بازگرداند، چرا که عواید معادن به شهرستان‌ها تخصیص نیافته است.
رئیس شورای اسلامی استان زنجان همچنین با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن در روستاها اظهار کرد: متاسفانه بنیاد مسکن رقم‌های هنگفتی برای نوسازی مسکن از مردم دریافت می‌کند.

عابدینی گفت: متاسفانه به جای اقدامات اقتصادی در آسفالت و روکش معابر شهری و روستایی، هزینه‌های نظارت هم تحمیل می‌کند.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به ضعف آموزش‌های شوراها خواستار تقویت آموزش‌های تخصصی برای شوراها و دهیاران و شهرداران استان شد.
وی همچنین تحقق واریز ۲ درصد سهم شوراهای فرادست از شورای پایه، نوسازی ماشین‌آلات شهرداری‌ها، تعیین تکلیف نیروهای قراردادی شهرداری‌ها و اجرای مستقیم پروژه‌های عمرانی روستاها توسط دهیاری‌ها به منظور کاهش هزینه را خواستار شد.
بیگدلی گریزی به نابسامانی در سازمان همیاری شهرداری‌های استان زد و از مسؤولان قضایی و اجرایی استان خواستار چاره‌اندیشی برای این سازمان شد.

علیرضا بهرامی نماینده شورای شهرستان ایجرود در شورای استان نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با مسائل اقتصادی و مدیریت یارانه‌ها گفت: امروز جهاد تبیین وظیفه همه ماست و شوراها نیز به عنوان معتمدین محلی باید این مهم را مد نظر داشته باشند.

 وی همچنین با تأکید بر پرهیز از آزمون و خطا در مدیریت تصریح کرد: بعد از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی مسؤولان و مدیران ،شوراها و افراد در هر جایگاه و منصبی نباید با عملکرد خود مردم سالاری دینی را زیر سوال ببرند.
بهرامی با اشاره به ضرورت افزایش محدوده شهری در شهرستان ایجرود افزود: برخی اراضی شهرستان در اختیار تعدادی از افراد است که موجب افزایش قیمت زمین و مسکن شده‌اند لذا قصد داریم محدوده شهر را برای افزایش خدمات‌رسانی افزایش دهیم اما متاسفانه راه و شهرسازی با این تصمیم مخالف است.
وی تخصیص قیر یارانه‌ای به شهرداری‌ها را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با حمایت‌های مادی و معنوی مانع تهاتر شده و قیر را در سطح معابر توزیع کنیم.
این عضو شورای شهر زرین‌آباد با انتقاد از عملکرد شرکت آب منطقه‌ای گفت: به جای اینکه این شرکت مشکلات آب شرب روستایی را با کمک خیرین حوزه آب رفع کند سعی در کتمان مشکلات دارد.
 حسینی خاطرنشان کرد: مردم برای حل مشکلات بیمه کشاورزی بیمه سلامت و گواهی سکونت نیازمند مهر و امضای شورا هستند این در حالی است که قانون اجازه استفاده از مهر شورا برای این امور را ممنوع کرده است در نتیجه اختلافات مردم و شورا افزایش یافته که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.
 این عضو شورای اسلامی استان زنجان برنامه‌ریزی برای ایجاد درآمد پایدار را امری مهم برشمرد و گفت: باید با آموزش شهرداران اقدامات خلاقانه و درآمدزا را در شهرها تقویت کنیم چرا که شهرداری‌ها با فروش اراضی و مستغلات نمی‌توانند تا ابد درآمدزایی کنند.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول