اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سند راهبردی توسعه ضمانت اجرایی ندارد

رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه صنعتی کشور یک گیر بزرگ دارد و آن هم مشخص نبودن سند و افق آینده آن است، گفت:این موضوع مشکلاتی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

سند راهبردی توسعه ضمانت اجرایی ندارد

گزارش خبرگزاری فارس از زنجان مصطفی طاهری در همایش اصناف، صنعتگران و معدن‌کاران استان زنجان با تاکید بر اینکه توسعه صنعتی کشور یک گیر بزرگ دارد و آن هم مشخص نبودن سند و افق آینده آن است، اظهار کرد:این موضوع مشکلاتی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی بر لزوم تنظیم سند راهبردی توسعه صنعتی البته با ضمانت اجرایی تاکید کرد و گفت: در این راستا باید اولویت‌ها مشخص شود.

وی به فسخ 245 قانون که دیگر کارایی نداشتند، اشاره کرد و گفت: احصا و فسخ قوانین غیرکارآمد ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه کشور طی سال‌های گذشته صاحب ۱۱ قانون بسیار خوب در حوزه صنعت و معدن و تجارت شده است، گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده ۳۵ درصد از این قوانین محقق شده است.

طاهری با بیان اینکه مجلس یک قانون بسیار خوب در حال نگارش برای حوزه صنعت،  معدن و تجارت و همچنین ict دارد، ادامه داد: این قانون ۱۲ آیین نامه اجرایی لازم خواهد داشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ارتقای بخش نظارت را از دیگر اولویت‌های کشور عنوان کرد.

وی به درگیر بودن ۳۵ دستگاه در حوزه تجارت خارجی اشاره کرد و گفت: جریان مالی و کالایی از جمله حوزه هایی هستند که دستگاه‌های درگیر در آن وارد می‌شوند.

طاهری با بیان اینکه در حال حاضر ۸۸ درصد از تجارت خارجی کشور دریایی، ۵ درصد ریلی و ۷ درصد هم جاده‌ای انجام می‌شود، ادامه داد: ورود و احصای مشکلات این حوزه‌ها در دستور کار است.

رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مطالب مطرح شده در مورد قانون هدفمندی و عواید حاصل از آن گفت: ۳۲ هزار میلیارد تومان از عواید هدفمندی یارانه‌ها به اضافه دو برابر این مبلغ که آورده بانک‌ها خواهد بود به حوزه تولید تخصیص خواهد یافت.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول