اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دادستان ابهر: برخی بهره‌برداران معادن تخریب گسترده‌ای کرده‌اند

دادستان ابهر گفت: :طبق بررسی‌های میدانی صورت گرفته تخریب‌های محیط زیستی صورت گرفته توسط برخی از بهره‌برداران معادن در سطح گسترده‌ای است و در برخی از موارد نسبت به قطع اشجار نیز اقدام شده و باید در اسرع وقت نسبت به احیاء و بازسازی این مناطق اقدام عاجل صورت گیرد.

دادستان ابهر: برخی بهره‌برداران معادن تخریب گسترده‌ای کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل طاهرخانی در دومین جلسه کارگروه مشترک نظارت و پیگری حقوق عامه شهرستان های ابهر و خرمدره اظهار کرد: تخریب راه‌های مواصلاتی توسط خودروهای حامل موادمعدنی به لحاظ بارگیری بیش از حد مجاز و همچنین نبود راه مواصلاتی مجزا برای تردد ماشین آلات و ضرورت رفع این معضل از دیگر نکاتی بود که توسط وی بیان شد.
دادستان ابهر گفت: بایدهم به حقوق بهره برداران معادن و هم به حقوق شهروندان و روستانشینان در مجاورت معادن توجه داشته باشیم.
وی تصریح کرد: طبق بررسی‌های میدانی صورت گرفته تخریب‌های محیط زیستی صورت گرفته توسط برخی از بهره برداران معادن در سطح گسترده‌ای بوده و در برخی از موارد نسبت به قطع اشجار نیز اقدام شده و باید در اسرع وقت نسبت به احیاء و بازسازی این مناطق اقدام عاجل صورت گیرد.

غلامرضا رستمخانی، رئیس دادگستری ابهر هم در ارتباط با بحث تخریب‌های صورت گرفته از طریق بهره‌برداران معدن گفت: در این قضیه حقوق دولتی اخذ شده از بهره‌برداران به گونه‌ای مدیریت شود که در همان منطقه استقرار معادن برای عمران و آبادانی آن منطقه هزینه شود و با توجه به اینکه پروانه بهره‌برداری طبق قانون در حکم سند رسمی است.

رئیس دادگستری ابهر افزود: درباره معارضین محلی و مجاورین معادن نیز بایستی نسبت به حل این اختلافات از طریق کمیسیون مربوطه اقدام شود و یا با توجیه و اقناع معارضین محلی این مشکل برطرف شده و حقوق مردم و بهره‌برداران معادن به صورت همه جانبه تامین شود.

علی جعفری رئیس دادگستری شهرستان خرمدره در این جلسه با بیان اینکه منابع طبیعی جزء انفال بوده و باید از منظر حقوق عامه به این امر نگریسته شود، گفت: باتوجه به گزارشات  دریافتی از سوی مسئولین محیط زیست دو شهرستان مبنی بر آلایندگی و تخریب محیط زیست توسط بهره برداران معادن‌، این موضوع بایدکار کارشناسی دقیق با استفاده از ابزارهای تخصصی انجام  و اظهارنظرها بایستی پس از انجام این کارشناسی‌ها و به صورت علمی و مستدل اعلام شود.
وی اظهار کرد: در شرایط فعلی تعطیل کردن این معادن و دیگر واحدهای تولیدی به هر دلیل امکان پذیر نیست و باید پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی نسبت به رفع این نقایص اقدام کرد.
در ادامه نیز زین العابدین صالحی دادستان شهرستان خرمدره نیز با بیان اینکه شهرستان ابهر و خرمدره به جهت مواهب الهی بهره مند از وجود معادن است و به خاطر حسن همجواری و اشتراکات فرهنگی و اجتماعی دو شهرستان بایستی به موضوعاتی از این دست در جلسات مشترک دو شهرستان رسیدگی شود.
وی با اشاره به وظایف ذاتی ظابطین درخصوص رصد و گزارش تخریب محیط زیست از سوی بهره برداران معادن، گفت: در صورت وصول گزارش تخلفات صورت گرفته از سوی هر کدام از نهادهای مسئول نسبت به رسیدگی در اسرع وقت و پیگیری‌های لازم اقدام خواهد شد.
پایان پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول