اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بیشترین مبادله تجاری استان زنجان با ترکیه انجام می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان ۶۵ درصد از صادرات و ۴۸ درصد واردات زنجان با کشور ترکیه انجام شده است، گفت: مبادلات بین‌المللی با ترکیه را نمی‌توان نادیده گرفت.

بیشترین مبادله تجاری استان زنجان با ترکیه انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید گلشنی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در جلسه مدیران اقتصادی استان با سفیر ایران در ترکیه تعداد واحدهای صنعتی استان را یک هزار و ۲۵۰ واحد اعلام و اظهار کرد: اشتغال این واحدها اشتغال حدود ۵۰ هزار نفر در پی داشته است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از فعالیت ۹۴ اتحادیه با صدور ۴۳ هزار پروانه کسب و کار در استان خبر داد و تصریح کرد: زنجان سالانه ۱۵۰ هزار متر مربع فرش دستباف با اشتغال ۶۰ هزار نفر به صورت فصلی و ۳۰ هزار نفر به صورت دائمی تولید می‌کند.
وی با بیان ۶۵ درصد از صادرات و ۴۸ درصد واردات زنجان با کشور ترکیه انجام شده است، ادامه داد: مبادلات بین‌المللی با ترکیه را نمی‌توان نادیده گرفت.
گلشنی به صادرات قابل توجه مواد خام به ترکیه اشاره و تصریح کرد: نوع مبادلات با ترکیه باید عوض شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان وجود مرکز لجستیکی در نزدیکی مرز ایران را الزامی دانست و گفت: زیرساخت‌های مرزی در ایران و ترکیه بسیار متفاوت است.
وی فعال شدن اتاق مشترک ایران و ترکیه را ضروری دانست و افزود: تشکیل میز مشترک باید به صورت جدی دنبال شود.
گلشنی صنایع پایین دستی در صنعت پتروشیمی و لوازم خانگی را از حوزه‌های قابل توجه برای سرمایه‌گذاری دانست و ادامه داد: ارائه خدمات فنی و مهندسی هم باید مد نظر قرار گیرد.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول